GfK: nőtt a műszaki cikkek értékesítése
A tartós műszaki cikkek értékesítése 2016 harmadik negyedévében 4,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, az összforgalom 138,5 milliárd forintot tett ki a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden ismertetett felmérése szerint.
A legnagyobb mértékben a háztartási nagy- és kisgépek eladása emelkedett, ezekben a kategóriákban 19,6, illetve 15,2 százalékos növekedést mért éves összevetésben a GfK.
A telekommunikációs termékek értékesítése 9,8 százalékkal nőtt. Ezen belül az okostelefonok eladása kétszámjegyű növekedést mutatott, míg a hagyományos telefonoké 31,8 százalékkal visszaesett.
A szórakoztató elektronikai szektorban 6,1 százalékos volt az értékbeli növekedés, amelynek hátterében továbbra is a LED televíziók eladásának – 11,4 százalékos – emelkedése állt.
Jelentősen visszaesett ugyanakkor a fotócikkek eladása, 17,4 százalékkal, valamint az információs technológiai termékeké is 14 százalékkal csökkent, utóbbiba tartoznak például a notebookok és a tabletek.
Csökkent az irodatechnikai termékek – például a nyomtatók – értékesítése is, 7,5 százalékkal, a termékcsoporton belül csak a festékpatronok eladása tudott emelkedni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >