GfK: minimálisan javul a fogyasztói hangulat Németországban októberben
A német fogyasztók hangulata alig javul októberben az előző hónappal összevetve, marad a minimális borúlátás – derül ki a GfK nürnbergi gazdaságkutató intézet szerdán közölt előrejelzéséből. Az októberi hangulatindex mínusz 1,6 pontra javult a szeptemberi mínusz 1,7 pontról. Elemzők nagyobb javulást, mínusz 1 pontot vártak.
Tavaly októberben plusz 9,9 ponton állt a mutató.
A Gfk metodikája szerint a hangulatindex nulla pont feletti értéke azt jelzi, hogy a fogyasztás éves összevetésben emelkedik, a nulla pont alatti érték pedig csökkenést mutat. A háztartások fogyasztásában évi 0,1 százalékos változást jelez minden egyes pont.
Rolf Buerkl, a GfK elemzője szerint a fogyasztói hangulat nagyjából stabilizálódott a minimálisan pesszimista szinten. A fogyasztók kivárnak, hogy mit hoz a koronavírus-járvány új hulláma. A szakértők szerint a jövőben minden attól függ, hogy miként alakul a járványhelyzet és mi történik a munkaerőpiacon.
A német kormány szeptember elején 6,3 százalékról 5,8 százalékra változtatta a hazai össztermék (GDP) idei visszaesésére vonatkozó előrejelzését, mert meglátása szerint a második negyedévi jelentős gazdasági visszaesés után megkezdődött a kilábalás, méghozzá a korábban vártnál gyorsabban és ütemesebben.
A kormány szerint a koronavírus-járvány okozta válságot nagyban enyhítik az állami gazdaságösztönző programok, így míg a háztartások fogyasztási kiadásai várhatóan 6,9 százalékkal csökkennek az idén éves összevetésben, az állam 4,8 százalékkal többet költ, mint tavaly.
A kormányzati előrejelzés szerint a regisztrált munkanélküliek száma a tavalyi 2,27 millióról az idén 2,69 millióra emelkedhet, jövőre pedig 2,58 millióra mérséklődhet a 83,2 milliós országban, és a lakossági fogyasztás igen jelentősen, 4,7 százalékkal növekedhet 2021-ben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >