GfK: minimálisan javul a fogyasztói hangulat Németországban októberben
A német fogyasztók hangulata alig javul októberben az előző hónappal összevetve, marad a minimális borúlátás – derül ki a GfK nürnbergi gazdaságkutató intézet szerdán közölt előrejelzéséből. Az októberi hangulatindex mínusz 1,6 pontra javult a szeptemberi mínusz 1,7 pontról. Elemzők nagyobb javulást, mínusz 1 pontot vártak.
Tavaly októberben plusz 9,9 ponton állt a mutató.
A Gfk metodikája szerint a hangulatindex nulla pont feletti értéke azt jelzi, hogy a fogyasztás éves összevetésben emelkedik, a nulla pont alatti érték pedig csökkenést mutat. A háztartások fogyasztásában évi 0,1 százalékos változást jelez minden egyes pont.
Rolf Buerkl, a GfK elemzője szerint a fogyasztói hangulat nagyjából stabilizálódott a minimálisan pesszimista szinten. A fogyasztók kivárnak, hogy mit hoz a koronavírus-járvány új hulláma. A szakértők szerint a jövőben minden attól függ, hogy miként alakul a járványhelyzet és mi történik a munkaerőpiacon.
A német kormány szeptember elején 6,3 százalékról 5,8 százalékra változtatta a hazai össztermék (GDP) idei visszaesésére vonatkozó előrejelzését, mert meglátása szerint a második negyedévi jelentős gazdasági visszaesés után megkezdődött a kilábalás, méghozzá a korábban vártnál gyorsabban és ütemesebben.
A kormány szerint a koronavírus-járvány okozta válságot nagyban enyhítik az állami gazdaságösztönző programok, így míg a háztartások fogyasztási kiadásai várhatóan 6,9 százalékkal csökkennek az idén éves összevetésben, az állam 4,8 százalékkal többet költ, mint tavaly.
A kormányzati előrejelzés szerint a regisztrált munkanélküliek száma a tavalyi 2,27 millióról az idén 2,69 millióra emelkedhet, jövőre pedig 2,58 millióra mérséklődhet a 83,2 milliós országban, és a lakossági fogyasztás igen jelentősen, 4,7 százalékkal növekedhet 2021-ben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >