GfK: lassul a növekedés a tartós műszaki cikkek piacán
A tartós műszaki cikkek értékesítése az előző negyedévi 4,9 százalékos bővülést követően 3,0 százalékkal nőtt Magyarországon az idei harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva, a teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették – derül ki a GfK kutatásából.
A piackutató csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a telekommunikációs szektor teljesítménye továbbra is a legerősebbek közé tartozik: a teljes eladás 11,3 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés hátterében az okostelefonok állnak, miközben a hagyományos telefonok egyre inkább kiszorulnak a piacról.
A háztartási nagygépek piacán több negyedév kétszámjegyű emelkedése után lassult a növekedés, a harmadik negyedévben csak 7,2 százalékos a növekedés. Egyedül a hűtőszekrények tudták tartani a kétszámjegyű növekedést. A mosógéppiac a mosógépcsere-programra készül, a harmadik negyedév minimális erősödése után kimagasló értékesítés várható az év végére.
A háztartási kisgépek piacán minimális visszaesést mért a GfK, az értékesítés 2015 harmadik negyedévében 0,5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés mögött a két legnagyobb kategória – a porszívók és az ételelőkészítő eszközök – iránt mérséklődő kereslet áll.
A szórakoztató elektronikai piacon ismét visszaeséssel zárult a negyedév, az értékesítési összforgalma 2 százalékkal csökkent.
Az információs technológiai termékek forgalma értékben 5 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakáétól. Meglepő módon a tabletek teljesítménye volt az egyik legalacsonyabb: kétszámjegyű csökkenést mutatott a tavalyi évhez képest. Minden jel arra mutat, hogy ez a termékcsoport már elérte a telítődési pontot.
Az irodatechnikai eszközök eladása 7 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés egyaránt érintette a hardvereket – nyomtatókat és multifunkciós eszközöket -, valamint a kellékanyagokat is.
A fotószektor 11 százalékkal alacsonyabb értékesítési forgalmat ért el a harmadik negyedévben, mint tavaly. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: ezeket a háztartási gépeket veszik a magyarok
A magyarok rendkívül árérzékenyek, ha háztartásigép-vásárlásról van szó: akkor vesznek…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >