GfK: kicsit pesszimistábbak lettek a német fogyasztók
Növekedtek a konjunktúrával kapcsolatos aggodalmak, és emiatt kissé tovább romlott a fogyasztói hangulat Németországban, de ez a karácsonyi bevásárlásokon még alig mutatkozik meg.
A GfK gazdaságkutató intézet pénteken közölte, hogy decemberre előretekintő fogyasztói hangulat-indexe 9,3 pontra csökkent a novemberi 9,4 pontról. Az index négy hónapja csökken. A megkérdezettek attól tartanak, hogy a folyamatos bevándorlás miatt emelkedni fog a munkanélküliség, és kevésbé optimisták jövedelmük alakulását illetően is.
A polgárok konjunktúrával kapcsolatos várakozásai sokkal rosszabbak, mint a valóságos kilátások – véli a GfK. A továbbiak többek közt attól is függenek, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak a párizsi terrorakciókra. Ezt a tényezőt a legutóbbi felmérésben még nem tudták figyelembe venni.
Az emberek azonban szemmel láthatóan még nem féltik az állásukat, mert öt havi csökkenés után erősödött a hajlandóság a nagyobb beszerzésekre. A megkérdezettek átlagosan 274 eurót költenek karácsonyi ajándékra. Ez 12 euróval kevesebb ugyan, mint tavaly, de az emberek az év során folyamatosan többet költöttek, alkalmasint menekültekre.
A karácsonyi bevásárlások becslések szerint 14,3 milliárd eurót hoznak a kiskereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban visszatér az Aldi Süd a nyomtatott akciós újság terjesztéséhez
Visszatér a papíralapú reklámújságok terjesztéséhez az Aldi Süd Németországban, ahol…
Tovább olvasom >Összefogott az Amazon és a Knuspr Németországban
Új online élelmiszer-nagyhatalom alakult Németországban, ahol együttműködésre lépett az amerikai…
Tovább olvasom >Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >