GfK: kicsit pesszimistábbak lettek a német fogyasztók
Növekedtek a konjunktúrával kapcsolatos aggodalmak, és emiatt kissé tovább romlott a fogyasztói hangulat Németországban, de ez a karácsonyi bevásárlásokon még alig mutatkozik meg.
A GfK gazdaságkutató intézet pénteken közölte, hogy decemberre előretekintő fogyasztói hangulat-indexe 9,3 pontra csökkent a novemberi 9,4 pontról. Az index négy hónapja csökken. A megkérdezettek attól tartanak, hogy a folyamatos bevándorlás miatt emelkedni fog a munkanélküliség, és kevésbé optimisták jövedelmük alakulását illetően is.
A polgárok konjunktúrával kapcsolatos várakozásai sokkal rosszabbak, mint a valóságos kilátások – véli a GfK. A továbbiak többek közt attól is függenek, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak a párizsi terrorakciókra. Ezt a tényezőt a legutóbbi felmérésben még nem tudták figyelembe venni.
Az emberek azonban szemmel láthatóan még nem féltik az állásukat, mert öt havi csökkenés után erősödött a hajlandóság a nagyobb beszerzésekre. A megkérdezettek átlagosan 274 eurót költenek karácsonyi ajándékra. Ez 12 euróval kevesebb ugyan, mint tavaly, de az emberek az év során folyamatosan többet költöttek, alkalmasint menekültekre.
A karácsonyi bevásárlások becslések szerint 14,3 milliárd eurót hoznak a kiskereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >