GfK: kicsit pesszimistábbak lettek a német fogyasztók
Növekedtek a konjunktúrával kapcsolatos aggodalmak, és emiatt kissé tovább romlott a fogyasztói hangulat Németországban, de ez a karácsonyi bevásárlásokon még alig mutatkozik meg.
A GfK gazdaságkutató intézet pénteken közölte, hogy decemberre előretekintő fogyasztói hangulat-indexe 9,3 pontra csökkent a novemberi 9,4 pontról. Az index négy hónapja csökken. A megkérdezettek attól tartanak, hogy a folyamatos bevándorlás miatt emelkedni fog a munkanélküliség, és kevésbé optimisták jövedelmük alakulását illetően is.
A polgárok konjunktúrával kapcsolatos várakozásai sokkal rosszabbak, mint a valóságos kilátások – véli a GfK. A továbbiak többek közt attól is függenek, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak a párizsi terrorakciókra. Ezt a tényezőt a legutóbbi felmérésben még nem tudták figyelembe venni.
Az emberek azonban szemmel láthatóan még nem féltik az állásukat, mert öt havi csökkenés után erősödött a hajlandóság a nagyobb beszerzésekre. A megkérdezettek átlagosan 274 eurót költenek karácsonyi ajándékra. Ez 12 euróval kevesebb ugyan, mint tavaly, de az emberek az év során folyamatosan többet költöttek, alkalmasint menekültekre.
A karácsonyi bevásárlások becslések szerint 14,3 milliárd eurót hoznak a kiskereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >