GfK: kicsit pesszimistábbak lettek a német fogyasztók
Növekedtek a konjunktúrával kapcsolatos aggodalmak, és emiatt kissé tovább romlott a fogyasztói hangulat Németországban, de ez a karácsonyi bevásárlásokon még alig mutatkozik meg.
A GfK gazdaságkutató intézet pénteken közölte, hogy decemberre előretekintő fogyasztói hangulat-indexe 9,3 pontra csökkent a novemberi 9,4 pontról. Az index négy hónapja csökken. A megkérdezettek attól tartanak, hogy a folyamatos bevándorlás miatt emelkedni fog a munkanélküliség, és kevésbé optimisták jövedelmük alakulását illetően is.
A polgárok konjunktúrával kapcsolatos várakozásai sokkal rosszabbak, mint a valóságos kilátások – véli a GfK. A továbbiak többek közt attól is függenek, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak a párizsi terrorakciókra. Ezt a tényezőt a legutóbbi felmérésben még nem tudták figyelembe venni.
Az emberek azonban szemmel láthatóan még nem féltik az állásukat, mert öt havi csökkenés után erősödött a hajlandóság a nagyobb beszerzésekre. A megkérdezettek átlagosan 274 eurót költenek karácsonyi ajándékra. Ez 12 euróval kevesebb ugyan, mint tavaly, de az emberek az év során folyamatosan többet költöttek, alkalmasint menekültekre.
A karácsonyi bevásárlások becslések szerint 14,3 milliárd eurót hoznak a kiskereskedelemnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >