GfK: jövőre is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és háztartási kisgépek iránt
A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. Elektro Shopping Monitor című, reprezentatív felméréséből.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott eredmények szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezésekből és számítástechnikai eszközökből vásároltak a legtöbben, a megkérdezettek közel 74 és 77 százaléka.
A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára: a fontossági skálán 1,5 pontot kapott (1-gyel kellett jelezni a rendkívül fontos, 4-gyel pedig a nem fontos szempontokat), második a termékre biztosított garancia 1,6 ponttal, valamint a korábbi tapasztalat a márkával, a termékkel (1,9 pont) és a korábbi tapasztalat az üzlettel, webáruházzal (2 pont). A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek vagy szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét.
A boltválasztási szempontok közül a válaszadók mintegy fele az alacsony árakat emelte ki, 35 százalékuk a széles termékválasztékot, 28 százalékuknak pedig a szerviz- és garanciaszolgáltatás a fontos szempont. A vizsgálat azonban arra is rávilágított, hogy a törzsvásárlói program elérhetősége, valamint a pontgyűjtés lehetősége motiválja legkevésbé a vevőket.
A kutatás felhívta a figyelmet arra, hogy a konkrét termék kiválasztását a minőség és a megbízhatóság után az adott termék technikai jellemzői, valamint a garancia, a gyártó vagy a márka befolyásolja.
A GfK Elektro Shopping Monitor tanulmánya a vásárlási szokások és vásárlói preferenciák, továbbá a kiskereskedelmi piac trendjeinek elektronikai termékkategóriákra vonatkozó átfogó elemzése. A vizsgálat kiterjedt a szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők, nagyméretű háztartási berendezések (fehéráru), kisméretű háztartási berendezések, telekommunikációs eszközök és kiegészítők, fotó, videó, számítástechnikai eszközök és kiegészítők, asztali és kézi játékkonzolok vásárlására is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogottabb költésre készülnek a németek Black Friday alkalmával
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Klímaváltozás: háttérbe szoruló aggodalom az EU-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Egyre nő a növényi alternatívák iránti kereslet Németországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok szerint az élelmiszer-pazarlás ugyanolyan nagy probléma, mint a klímaváltozás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Növekszik a gyertyák exportja Magyarországról 2020 és 2024 között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: szeptemberben 589 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >


