GfK: jövőre is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és háztartási kisgépek iránt
A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. Elektro Shopping Monitor című, reprezentatív felméréséből.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott eredmények szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezésekből és számítástechnikai eszközökből vásároltak a legtöbben, a megkérdezettek közel 74 és 77 százaléka.
A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára: a fontossági skálán 1,5 pontot kapott (1-gyel kellett jelezni a rendkívül fontos, 4-gyel pedig a nem fontos szempontokat), második a termékre biztosított garancia 1,6 ponttal, valamint a korábbi tapasztalat a márkával, a termékkel (1,9 pont) és a korábbi tapasztalat az üzlettel, webáruházzal (2 pont). A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek vagy szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét.
A boltválasztási szempontok közül a válaszadók mintegy fele az alacsony árakat emelte ki, 35 százalékuk a széles termékválasztékot, 28 százalékuknak pedig a szerviz- és garanciaszolgáltatás a fontos szempont. A vizsgálat azonban arra is rávilágított, hogy a törzsvásárlói program elérhetősége, valamint a pontgyűjtés lehetősége motiválja legkevésbé a vevőket.
A kutatás felhívta a figyelmet arra, hogy a konkrét termék kiválasztását a minőség és a megbízhatóság után az adott termék technikai jellemzői, valamint a garancia, a gyártó vagy a márka befolyásolja.
A GfK Elektro Shopping Monitor tanulmánya a vásárlási szokások és vásárlói preferenciák, továbbá a kiskereskedelmi piac trendjeinek elektronikai termékkategóriákra vonatkozó átfogó elemzése. A vizsgálat kiterjedt a szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők, nagyméretű háztartási berendezések (fehéráru), kisméretű háztartási berendezések, telekommunikációs eszközök és kiegészítők, fotó, videó, számítástechnikai eszközök és kiegészítők, asztali és kézi játékkonzolok vásárlására is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Mindent az EUDR-ről – tematikus oldal indult a Nébih weboldalán az erdőirtásmentes termékek felügyeletéről
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására (EUDR) vonatkozó uniós szabályok 2025. év…
Tovább olvasom >