GfK: jövőre is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és háztartási kisgépek iránt
A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. Elektro Shopping Monitor című, reprezentatív felméréséből.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott eredmények szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezésekből és számítástechnikai eszközökből vásároltak a legtöbben, a megkérdezettek közel 74 és 77 százaléka.
A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára: a fontossági skálán 1,5 pontot kapott (1-gyel kellett jelezni a rendkívül fontos, 4-gyel pedig a nem fontos szempontokat), második a termékre biztosított garancia 1,6 ponttal, valamint a korábbi tapasztalat a márkával, a termékkel (1,9 pont) és a korábbi tapasztalat az üzlettel, webáruházzal (2 pont). A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek vagy szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét.
A boltválasztási szempontok közül a válaszadók mintegy fele az alacsony árakat emelte ki, 35 százalékuk a széles termékválasztékot, 28 százalékuknak pedig a szerviz- és garanciaszolgáltatás a fontos szempont. A vizsgálat azonban arra is rávilágított, hogy a törzsvásárlói program elérhetősége, valamint a pontgyűjtés lehetősége motiválja legkevésbé a vevőket.
A kutatás felhívta a figyelmet arra, hogy a konkrét termék kiválasztását a minőség és a megbízhatóság után az adott termék technikai jellemzői, valamint a garancia, a gyártó vagy a márka befolyásolja.
A GfK Elektro Shopping Monitor tanulmánya a vásárlási szokások és vásárlói preferenciák, továbbá a kiskereskedelmi piac trendjeinek elektronikai termékkategóriákra vonatkozó átfogó elemzése. A vizsgálat kiterjedt a szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők, nagyméretű háztartási berendezések (fehéráru), kisméretű háztartási berendezések, telekommunikációs eszközök és kiegészítők, fotó, videó, számítástechnikai eszközök és kiegészítők, asztali és kézi játékkonzolok vásárlására is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >