GfK: jövőre is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és háztartási kisgépek iránt
A következő egy évben is megmaradhat a nagy kereslet az IT termékek és a háztartási kisgépek iránt, ugyanis a magyarok 67 százaléka számítástechnikai, 57 százaléka pedig háztartási kisgépek beszerzését tervezi – derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. Elektro Shopping Monitor című, reprezentatív felméréséből.
Az MTI-nek hétfőn eljuttatott eredmények szerint az elmúlt két évben a kisméretű háztartási berendezésekből és számítástechnikai eszközökből vásároltak a legtöbben, a megkérdezettek közel 74 és 77 százaléka.
A vásárlási döntés meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára: a fontossági skálán 1,5 pontot kapott (1-gyel kellett jelezni a rendkívül fontos, 4-gyel pedig a nem fontos szempontokat), második a termékre biztosított garancia 1,6 ponttal, valamint a korábbi tapasztalat a márkával, a termékkel (1,9 pont) és a korábbi tapasztalat az üzlettel, webáruházzal (2 pont). A vásárlók a döntési folyamatban mérlegelik továbbá a termékről szóló információ elérhetőségét a polcnál, az ár-összehasonlító honlapok információit, az üzletek vagy szolgáltatók kínálatát és a házhozszállítás lehetőségét.
A boltválasztási szempontok közül a válaszadók mintegy fele az alacsony árakat emelte ki, 35 százalékuk a széles termékválasztékot, 28 százalékuknak pedig a szerviz- és garanciaszolgáltatás a fontos szempont. A vizsgálat azonban arra is rávilágított, hogy a törzsvásárlói program elérhetősége, valamint a pontgyűjtés lehetősége motiválja legkevésbé a vevőket.
A kutatás felhívta a figyelmet arra, hogy a konkrét termék kiválasztását a minőség és a megbízhatóság után az adott termék technikai jellemzői, valamint a garancia, a gyártó vagy a márka befolyásolja.
A GfK Elektro Shopping Monitor tanulmánya a vásárlási szokások és vásárlói preferenciák, továbbá a kiskereskedelmi piac trendjeinek elektronikai termékkategóriákra vonatkozó átfogó elemzése. A vizsgálat kiterjedt a szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők, nagyméretű háztartási berendezések (fehéráru), kisméretű háztartási berendezések, telekommunikációs eszközök és kiegészítők, fotó, videó, számítástechnikai eszközök és kiegészítők, asztali és kézi játékkonzolok vásárlására is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >