GfK: jobb lehet a tavalyinál a fogyasztási cikkek forgalma idén karácsonykor
A GfK Hungária szakemberei szerint az év vége jó eredményeket hozhat mind a napi fogyasztási cikkek, mind a tartós fogyasztási termékek kereskedelme számára; a piackutató cég arra számít, hogy a családok 25-30 százalékkal költenek többet az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest.
A GfK keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében saját adataira hivatkozva kiemeli: az év utolsó hónapjára koncentrálódik a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalom mintegy 10 százaléka.
A decemberi vásárlások legfontosabb színhelyei egyértelműen a széles termékválasztékot, a kedvezőbb árakat és akciókat kínáló hipermarket láncok, hiszen míg a teljes éves költés negyedét viszi el ez a csatorna, csak decemberben ez az arány 30 százalék fölé ugrik, azaz a háztartások decemberben minden három forintból egyet valamely hipermarketben hagyják a kasszánál.
A háztartások havi átlagos napi fogyasztási cikk költése 60 ezer forint körül mozog, decemberben ez az összeg megugrik, 2012-ben közel 30 százalékkal volt magasabb, mint az év többi hónapjában. Ebben az ajándékvásárlás egy része is szerepel, hiszen a napi fogyasztási cikkek közül kerülnek ki olyan népszerű karácsonyi ajándékok, mint például a praliné, valamint a különféle kozmetikai és testápolási termékek, ajándékcsomagok, de a karácsonyi készülődés, a sütési és főzési alapanyagok beszerzése is megnöveli a decemberi forgalmat.
A 2012-es decemberi közel 30 százalékos növekmény az elmúlt évekhez képest mindenképpen pozitív fordulat, utoljára hasonlóan magas értéket 2006-ban mért a piackutató vállalat.
„Az idei év karácsonyi szezonjára vonatkozó várakozásaink talán kicsit pozitívabbak mint az elmúlt években. Bár az első három negyedév összforgalmának 2-3 százalékos növekedése nem tűnik kiugrónak, ám az előző néhány évhez képest mindenképpen jelentősebb, kiváltképp, ha az infláció mértékét is figyelembe vesszük” – idézi a közlemény Vella Ritát, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját. A szakértő hozzáfűzte: ennek megfelelően arra számítanak, hogy a decemberi növekmény mértéke eléri, talán kicsit meg is haladja az előző évben mértet, így a családok várhatóan 25-30 százalékkal költenek többet az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest.
A kereslet élénkülése már most érződik mind a nagyobb hipermarketekben, mind a műszaki áruházakban. Sokan még csak nézelődnek és nem csak a boltokban hanem a világhálón is. Ezt jól szemlélteti az is, hogy az elektronikai termékek forgalmának 18,8 százaléka már a weben keresztül realizálódott az idei első kilenc hónapban. Az online platformokon legkeresettebbek az IT termékek, adathordozók, fényképezőgépek, szórakoztató elektronikai készülékek – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >