GfK: javult a decemberi fogyasztói hangulat Németországban
Az előző havi három éves mélyponthoz képest a várakozásokra rácáfolva javult kissé a fogyasztói hangulat Németországban a GfK gazdaságkutató intézet decemberre vonatkozó felmérése alapján.
A decemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,1 ponttal 9,7 pontra emelkedett az előző havi 9,6 pontos, 3 éves mélypontról. A piac a novemberivel megegyező 9,6 pontot várt decemberre is. A novemberi mutató 0,2 ponttal csökkent az előző havihoz képest.
A decemberi mutató összetevői közül mind a gazdasági környezet alakulásával szembeni várakozásokat, mind a jövedelmi várakozásokat számszerűsítő érték emelkedett, a költekezési hajlandóság egyébként is magas szinten álló mutatója pedig alig változott.
A gazdasági környezettel szembeni várakozások mutatója 15,5 ponttal javult az előző havihoz képest decemberre vonatkozóan 1,7 pontra és ezzel fölé került a nullára igazított hosszú távú átlagnak. Ennél nagyobb mértékű javulást több mint kilenc éve, 2010 júniusában regisztráltak csak, amikor 33 pontot emelkedett a mutató.
A gazdasági kilátásokkal szembeni pesszimizmus oldódásával párhuzamosan a jövedelmi várakozások is erősödtek a fogyasztók körében. A mutató az előző havihoz képest 6,5 ponttal emelkedett decemberre vonatkozóan 45,5 pontra. A javulás így szinte teljesen kompenzálta az előző havi 7,8 pontos csökkenést.
A lakosság költekezési hajlandósága szerény mértékben de csökkent ugyan, de az 1,7 pontos lecsúszással együtt is a magas szinten számító 50 ponton áll decemberre vonatkozóan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Baljós jelek a német gazdaság egén: leépítések a szupermarketláncoknál
A német munkanélküliség ugyan eddig alacsony szinten maradt, de az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >