GfK: javult a decemberi fogyasztói hangulat Németországban
Az előző havi három éves mélyponthoz képest a várakozásokra rácáfolva javult kissé a fogyasztói hangulat Németországban a GfK gazdaságkutató intézet decemberre vonatkozó felmérése alapján.
A decemberre vonatkozó fogyasztói hangulatindex 0,1 ponttal 9,7 pontra emelkedett az előző havi 9,6 pontos, 3 éves mélypontról. A piac a novemberivel megegyező 9,6 pontot várt decemberre is. A novemberi mutató 0,2 ponttal csökkent az előző havihoz képest.
A decemberi mutató összetevői közül mind a gazdasági környezet alakulásával szembeni várakozásokat, mind a jövedelmi várakozásokat számszerűsítő érték emelkedett, a költekezési hajlandóság egyébként is magas szinten álló mutatója pedig alig változott.
A gazdasági környezettel szembeni várakozások mutatója 15,5 ponttal javult az előző havihoz képest decemberre vonatkozóan 1,7 pontra és ezzel fölé került a nullára igazított hosszú távú átlagnak. Ennél nagyobb mértékű javulást több mint kilenc éve, 2010 júniusában regisztráltak csak, amikor 33 pontot emelkedett a mutató.
A gazdasági kilátásokkal szembeni pesszimizmus oldódásával párhuzamosan a jövedelmi várakozások is erősödtek a fogyasztók körében. A mutató az előző havihoz képest 6,5 ponttal emelkedett decemberre vonatkozóan 45,5 pontra. A javulás így szinte teljesen kompenzálta az előző havi 7,8 pontos csökkenést.
A lakosság költekezési hajlandósága szerény mértékben de csökkent ugyan, de az 1,7 pontos lecsúszással együtt is a magas szinten számító 50 ponton áll decemberre vonatkozóan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben májusban
Javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >