GfK-Ipsos: Jelentősre nőtt rádióhallgatás a legnagyobb vásárlóerővel bíró lakosság körében
A korábbi hónapokhoz képest idén októberben növekedett a legnagyobb vásárlóerővel, azaz a legmagasabb vagyoni-társadalmi státusszal bíró lakosság körében a rádióhallgatás mértéke. 2010 októberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,3 százaléka, azaz 7 516 000 fő hallgatott rádiót, és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 3 óra 50 perc volt – adta hírül a GfK-Ipsos felmérésében.
A rádióhallgatás napi görbéje az előző őszi hónapot tekintve hasonló képet mutat, azaz a hallgatási görbe a munkába indulás időszakát követve kezd emelkedni, míg a délelőtti csúcspont a múlt hónaphoz képest kicsit későbbre, 9:45-re tolódott el. Hasonló képet mutat a koradélutáni hallgatottság is a szeptemberi hónaphoz viszonyítva, amely 14 órakor kezd növekedni és 16 óra után pedig fokozatosan csökkenni.
Az októberi hónapban a hétköznapi hallgatottságban is észrevehető, hogy a reggeli emelkedés némileg későbbre tolódott, ugyanakkor egészen 11 óráig stabilan magasan maradt a hallgatótábor összvolumene. A hétköznap délutáni hallgatottsági értékek a korábbi hónapnak megfelelően alakultak.
Októberben a legnagyobb vásárlóerővel bíró lakosság körében az átlagnapi rádióhallgatottság az átlaghoz képest kifejezetten magas, 78,3 százalékos volt, amely az elmúlt félévben a legkiemelkedőbb mért érték ebben a társadalmi szegmensben. Körükben is elsősorban a hétköznap délelőtti rádióhallgatás volt jelentős mértékű, hiszen 82,4 százalékuk hallgatott rádiót októberben egy átlagos hétköznap délelőttjén, amely azt is jelenti, hogy ezt a kereskedelmi szempontból kiemelkedően fontos célcsoportot jó hatékonysággal lehet elérni a rádión keresztül ebben az időszakban.
Átlagosan évi 40 százalékos fejlődésnek köszönhetően – a francia piac kereteit kinőve – 1990-ben kilépett a nemzetközi kutatási piacra. Az eltelt másfél évtizedben az Ipsos a világ egyik meghatározó piackutatási csoportja lett, a survey alapú kutatásokban pedig világelső.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >