GfK: idén többet költünk a karácsonyi szezonban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 01. 17:50

Az idei karácsonyi szezonban a vásárlási kedv  elmúlt évekre jellemző csökkenése helyett enyhe növekedés várható, a lakosság erősödő költési hajlandóságának köszönhetően – olvasható a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérésében..

Egyre kevesebbet költöttünk az elmúlt három karácsonyi szezonban. Míg 2004 és 2006 között a decemberi hónapban 25 százalékkal nőtt meg a forgalom az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz viszonyítva, addig 2007-ben ez a szám 20 százalék volt, 2008-ban 16 százalék, míg tavaly már csak 11 százalék – derül ki a GFK Hungária Piackutató Intézet Consumer Tracking felmérésének adataiból.

„Az idei karácsonyra vonatkozó várakozások kapcsán az eddigi negatív trend visszafordulni látszik, a korábbi évek gyengülő forgalma helyett enyhe növekedést várunk, amely elsősorban a szezonalitásnak tudható be” – mondta el Dörnyei Otília , a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

A karácsonyi ajándékok beszerzésénél, illetve az ünnepekre való felkészülésnél előszeretettel vásárolunk a szélesebb termékválasztékkal rendelkező, kedvezőbb árszintet kínáló csatornákban, elsősorban a hipermarketekben. Az elmúlt évek tendenciái alapján elmondható, hogy a karácsonyi nagybevásárlások különösen kedvelt helyszínei a hipermarketek. E csatorna látogatottsága is megemelkedik a decemberben; míg egy-egy hónap során a magyar háztartások 50-60 százaléka látogat el valamilyen hipermarket áruházba, addig decemberben ez az arány a 70 százalékot közelíti. A hagyományos csatornába tartozó kisboltok esetében ilyen mértékű vevőkör bővülés nem figyelhető meg. Forgalmát tekintve is ennek a bolttípusnak nő a jelentősége leginkább az év végi szezonban.

December során az ünnepi előkészületekhez kapcsolódó sütési- illetve főzési alapanyagokból hagyományosan többet vásárolunk. Az év során mért átlagos havi fogyasztáshoz képest decemberben harmadával többet vásárolunk margarinból, vajból, puding- és desszertporokból, valamint tejszínből. Az ünnepre készülődve a sütőpor és egyéb sütési kellékek forgalma is megnő.

Kapcsolódó cikkeink