GfK Hungária: egyre nő az internethasználat Magyarországon
Kis mértékben ugyan, de a lakosság a tavalyinál több időt fordít naponta internetezésre, ezen belül azonban a GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérése szerint nagyon dinamikusan nő a mobilinternet használatának ideje – tájékoztatta a piackutató intézet kedden az MTI-t.
Míg tavaly naponta 201 percet töltött internethasználattal egy átlagos, legalább hetente internetező 15-49 éves, addig az idén már 207 percet – állapítja meg a GfK Hungária Digital Connected Consumer 2012 felmérése.
Az elemzés hozzáteszi: ez a minimális különbség azonban belső szerkezetében sok érdekességet mutat. Egyrészt nagymértékben csökken az asztali gépek szerepe a laptopokkal szemben. Míg az előbbi esetében 149 percről 122 percre csökkent a napi használat, addig a laptopok részesedése 47 percről 71 percre nőtt.
Bár időtartamát tekintve a mobileszközökről történő internetezés a teljes internethasználat aránylag kis szeletét adja – 2011-ben 3 perc volt, 2012-ben 14 percet tett ki – az időtartam növekedése azonban rendkívüli dinamikát mutat, és jól példázza, hogy ezen eszközök további térnyerésének lehetőségét.
A vizsgált korosztályban még mindig komoly többségben vannak azok, akik csak PC-n vagy laptopon interneteznek. Ők teszik ki a válaszadók közel kétharmadát, ugyanakkor ma már minden 12. felhasználó a világhálón eltöltött idejének több mint egynegyedét mobileszközök segítségével teszi.
A felmérés szerint ma még egyértelműen látszik az is, hogy a mobileszközökön rövidebb időszakokat töltenek el a felhasználók, és a hosszasabb böngészésre általában még a hagyományos elérési formákat választják. A mobileszközök használatának vannak bizonyos speciális körülményei, például a használók leggyakrabban utazás vagy várakozás közben interneteznek.
Azok körében, akik intenzíven használnak telefont vagy táblagépet internetezéshez, a közösségi oldalak látogatása, az e-mailek írása és a híroldalak látogatása már egyértelműen a mobilgépekhez kötődik. Ez mondható el a térképalkalmazások, navigációs szoftverek használatáról is.
Az okostelefonok használatához az alkalmazások letöltése is szorosan hozzátartozik, bár Magyarországon ilyen téren még bőven van fejlődési lehetőség. Az okostelefont és táblagépet használók átlagosan nyolc alkalmazást töltöttek le és csupán négyet használnak rendszeresen – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >