GfK: fellendülőben a műszaki termékek piaca

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 20. 11:14

Fellendült Magyarországon a műszaki termékek piaca az első negyedévben, a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. A negyedéves teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet az MTI-vel kedden.

lcd-tv

A kutatás szerint a növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is jó negyedévet zártak, s az információs technológia piaca is erősödött – közölte a GfK.

A telekommunikációs szektor 2013 első negyedévéhez képest 26 százalékkal bővült, főleg az okostelefonok iránti keresletnövekedés miatt. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen volt – áll a közleményben.

A nagyképernyős lapos tv húzta a piacot a szórakoztató elektronika terén: 2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

A felmérés szerint a karácsonyi időszak erőteljes promóciós hatása átnyúlt az idei év első hónapjaira is a háztartási kisgépek piacán. A szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.

A háztartási nagygép szektor 2014 első három hónapjában folyamatosan emelkedett, 2013 első negyedévéhez képest 19,6 százalékkal bővült a piac.

Az információs technológiai piac az év első negyedévben a tavalyinál mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott. A növekedés motorját a tabletek jelentették.

A fotó szektorban enyhén csökkenő piacról számolt be az elemzés az első negyedévben, forgalmi értékben 4,1 százalékos mérséklődést mutat az előző év azonos időszakához mérten.

A fotó szektoron kívül az irodatechnika is visszaesett: a forgalom 8,5 százalékkal múlta alul 2014 első negyedévében az egy évvel korábbit. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink