GfK: emelkedett a sajátmárkás termékek piaci részaránya
Tavaly 5 éves stagnálást követően 1 százalékponttal, 24 százalékra emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán – derül ki a GfK legfrissebb tanulmányából.
Az MTI-nek kedden eljuttatott jelentés szerint a kereskedelmi márkák a diszkontokban, drogériákban és a szupermarketekben erősödtek leginkább. A diszkontokban a sajátmárkás termékek piacrésze 3 százalékpontos növekedést ért el.
Kiemelték: legnagyobb arányban a vatta, a nedves tisztítókendő, a kutyaeledel, a sűrített tej és a multipack jégkrém kategóriákban részesednek a kereskedelmi láncok saját márkái. Az áztatószereknek és hajszínezőknek viszont a 100 százalékát, a hagyományos instant kávémix és a fogkrém kategóriákat pedig 95, illetve 96 százalékosan a gyártói márkák uralják.
A GfK kereskedelmi márkák analízisének tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A reprezentatív felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >