GfK: emelkedett a sajátmárkás termékek piaci részaránya
Tavaly 5 éves stagnálást követően 1 százalékponttal, 24 százalékra emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán – derül ki a GfK legfrissebb tanulmányából.
Az MTI-nek kedden eljuttatott jelentés szerint a kereskedelmi márkák a diszkontokban, drogériákban és a szupermarketekben erősödtek leginkább. A diszkontokban a sajátmárkás termékek piacrésze 3 százalékpontos növekedést ért el.
Kiemelték: legnagyobb arányban a vatta, a nedves tisztítókendő, a kutyaeledel, a sűrített tej és a multipack jégkrém kategóriákban részesednek a kereskedelmi láncok saját márkái. Az áztatószereknek és hajszínezőknek viszont a 100 százalékát, a hagyományos instant kávémix és a fogkrém kategóriákat pedig 95, illetve 96 százalékosan a gyártói márkák uralják.
A GfK kereskedelmi márkák analízisének tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A reprezentatív felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Júliusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom, bár havi szinten visszalépés látszik
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MNB: az infláció elleni küzdelem még nem ért vége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >