GfK: csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 06. 30. 11:55

Csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye tavaly, részben azért, mert áruk több termékkategóriában emelkedett – derült ki a GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmányából.

bolt-polc

Az MTI-hez kedden eljuttatott jelentés szerint az áremelkedés ellenére a kereskedelmi márkás termékek tartották tavaly az elért 23 százalékos értékbeli részesedésüket a napi fogyasztási cikkek piacán.

A kereskedelmi márkájú termékek – főként nedves törlőkendő, vatta, multipack jégkrém, kutyaeledel, sűrített tej – a legnagyobb arányban a diszkontokban kerülnek a fogyasztói kosarakba, ahol a forgalom 61 százalékát ezek a az árucikkek adják.

A marketingtámogatást élvező, nagy gyártói „A” márkák aránya továbbra is a széles árukínálatot felvonultató hipermarketekben és a szakosodott drogériákban a legnagyobb. Egyedül a kis- és nagykereskedelemmel is foglalkozó cash&carry üzletekben figyelhető meg jelentős – 4 százalékos – növekedés a nagy gyártói márkák arányában. A marketingtámogatást nélkülöző, kis gyártói, azaz „B” márkás termékek a független és láncba szerveződött kisboltokban találhatók meg főként.

A felmérés rámutatott, hogy a magyar háztartások 2014-ben átlagosan 1-2 naponta „B” márkás terméket, 2-3 naponta „A” márkás terméket, míg kereskedelmi márkás termékeket ennél ritkábban, 3 naponta vettek.

A vásárlók ugyanakkor 10 százalékkal kevesebb pénzt költenek „A” és „B” márkás termékekre egy vásárlás alkalmával, miközben a kereskedelmi márkákra 4 százalékkal többet adnak ki egyszerre.

A GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink