GfK: csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye
Csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye tavaly, részben azért, mert áruk több termékkategóriában emelkedett – derült ki a GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmányából.
Az MTI-hez kedden eljuttatott jelentés szerint az áremelkedés ellenére a kereskedelmi márkás termékek tartották tavaly az elért 23 százalékos értékbeli részesedésüket a napi fogyasztási cikkek piacán.
A kereskedelmi márkájú termékek – főként nedves törlőkendő, vatta, multipack jégkrém, kutyaeledel, sűrített tej – a legnagyobb arányban a diszkontokban kerülnek a fogyasztói kosarakba, ahol a forgalom 61 százalékát ezek a az árucikkek adják.
A marketingtámogatást élvező, nagy gyártói „A” márkák aránya továbbra is a széles árukínálatot felvonultató hipermarketekben és a szakosodott drogériákban a legnagyobb. Egyedül a kis- és nagykereskedelemmel is foglalkozó cash&carry üzletekben figyelhető meg jelentős – 4 százalékos – növekedés a nagy gyártói márkák arányában. A marketingtámogatást nélkülöző, kis gyártói, azaz „B” márkás termékek a független és láncba szerveződött kisboltokban találhatók meg főként.
A felmérés rámutatott, hogy a magyar háztartások 2014-ben átlagosan 1-2 naponta „B” márkás terméket, 2-3 naponta „A” márkás terméket, míg kereskedelmi márkás termékeket ennél ritkábban, 3 naponta vettek.
A vásárlók ugyanakkor 10 százalékkal kevesebb pénzt költenek „A” és „B” márkás termékekre egy vásárlás alkalmával, miközben a kereskedelmi márkákra 4 százalékkal többet adnak ki egyszerre.
A GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >