GfK: csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye
Csökkent a sajátmárkás termékek árelőnye tavaly, részben azért, mert áruk több termékkategóriában emelkedett – derült ki a GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmányából.
Az MTI-hez kedden eljuttatott jelentés szerint az áremelkedés ellenére a kereskedelmi márkás termékek tartották tavaly az elért 23 százalékos értékbeli részesedésüket a napi fogyasztási cikkek piacán.
A kereskedelmi márkájú termékek – főként nedves törlőkendő, vatta, multipack jégkrém, kutyaeledel, sűrített tej – a legnagyobb arányban a diszkontokban kerülnek a fogyasztói kosarakba, ahol a forgalom 61 százalékát ezek a az árucikkek adják.
A marketingtámogatást élvező, nagy gyártói „A” márkák aránya továbbra is a széles árukínálatot felvonultató hipermarketekben és a szakosodott drogériákban a legnagyobb. Egyedül a kis- és nagykereskedelemmel is foglalkozó cash&carry üzletekben figyelhető meg jelentős – 4 százalékos – növekedés a nagy gyártói márkák arányában. A marketingtámogatást nélkülöző, kis gyártói, azaz „B” márkás termékek a független és láncba szerveződött kisboltokban találhatók meg főként.
A felmérés rámutatott, hogy a magyar háztartások 2014-ben átlagosan 1-2 naponta „B” márkás terméket, 2-3 naponta „A” márkás terméket, míg kereskedelmi márkás termékeket ennél ritkábban, 3 naponta vettek.
A vásárlók ugyanakkor 10 százalékkal kevesebb pénzt költenek „A” és „B” márkás termékekre egy vásárlás alkalmával, miközben a kereskedelmi márkákra 4 százalékkal többet adnak ki egyszerre.
A GfK kereskedelmi márka analízisek tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >