GfK: csökkent a piacok súlya a napi fogyasztási cikkek beszerzésében
Csökkent a piacok, ezen belül a termelői piacok súlya a napi fogyasztási cikkek beszerzésében, mivel a látogatók hányada a 2010-ben mért 72 százalékról a tavaly július óta eltelt 12 hónapban 59 százalékra mérséklődött, így 10 emberből már hatnál is kevesebben vásárolnak piacon – derül ki a GfK legfrissebb elemzéséből.
Az MTI-nek hétfőn eljutatott közlemény szerint, a piacoknál az elmúlt években tapasztalható negatív tendencia a vidéki vásárlók arányának visszaeséséből adódik, a piacra járó budapestiek aránya gyakorlatilag stabil.
A piaci forgalom visszaesése árukategóriánkként és a földrajzi elhelyezkedést tekintve is eltérő. A zöldség és gyümölcs kategóriákban közel másfélszeres az eltérés, a friss húsoknál már közel ötszörös a különbség Budapest és a vidék között, míg a budapesti háztartások a friss húsra kiadott teljes összeg tizedét a piacokon költik el, addig vidéken ugyanez az arány 2 százalék – ismertették.
A GfK elemzése azt mutatja, hogy a piacoktól elsősorban a diszkontok és a szupermarketek vonnak el forgalmat, a napi fogyasztási cikkek egészében csakúgy, mint a friss zöldség-gyümölcs kategóriában. Jellemzően a kis, 1-2 személyes, az idősebb, és a 60 éven túli nyugdíjas háztartások tartottak ki a piacok mellett , valamint a Budapesten élők. Ők azok, akik a akik a teljes napi fogyasztási cikk piacon mért átlagnál nagyobb arányban vásárolnak piacokon napjainkban is.
A GfK felmérése szerint az év első hat hónapjában a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piaca értékét tekintve több mint 4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, a növekedés hátterében az elemzés szerint a gyakoribb vásárlások és a minimálisan növekvő termékkosár áll. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >