GFK: a megfelelően gondozott márka forgalomnövekedéssel jár az FMCG szektorban
Idén jelentősen, több mint 60 százalékkal bővült az Év Terméke versenyben díjazott márkák száma, immár 23 kategóriában versenyeztek a termékek. A versenyben részt vevő kategóriák köre is sokat változott az elmúlt évek során. A GFK felmérése szerint a FMCG márkák elsősorban a vásárlói kör bővülése és vásárlás intenzitása miatt sikeresebbek az elmúlt években.
A nevezett termék lehet teljesen új, egyedi, innovatív készítmény, de ugyanúgy már korábban is piacon lévő, de megújult – a fogyasztók számára értékelhető innovációt (összetétel, csomagolás, hatóanyag, minőség, dizájn) hordozó – termék is. Az elért eredményt érdemes tudatosan kommunikálnia a legjobbaknak, a GfK egy másik felmérése is bizonyítja, hogy azok az FMCG szektorban működő nyertesek, akik az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő egy év során.
A 2014-es év FMCG díjazottjai esetében a növekedés elsősorban a vásárlói kör, azaz a penetráció bővülésének volt köszönhető, míg a 2015-ös évben elismerést kapott márkák többsége esetében a vásárlási intenzitás javulása volt szembetűnő, azaz az adott FMCG márkát vásárló háztartások összességében nagyobb mennyiséget vettek a termékből az év során, mint a megelőző évben.
A programban pályázó termékeket és versenytársakat a magyar fogyasztók döntése alapján díjazza a program, így a tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatok döntik el, hogy kik kapják meg az elismerést. A GfK kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített ún. POY index határozza meg.
Az elmúlt évek összesítései folyamatosan javuló eredményeket mutatnak, a pályázók évről évre újszerű, innovatív megoldásokkal keresik a fogyasztók kegyeit. Fontos tendencia, hogy az elismerésben részesülő újdonságok a fogyasztók igényeire adnak választ, mert nem csak az attraktivitás és az innováció kap egyre magasabb értékeket, de a fogyasztói elégedettség tekintetében is egyre kedvezőbb eredmények születnek.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >Látszik a fény az alagút végén
Végre látni a fényt az alagút végén: az inflációs ráták…
Tovább olvasom >Nem jött be a csipszadó, még több egészségtelen ételt esznek a magyarok
A Budapesti Corvinus Egyetem friss kutatása szerint nem vált be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >Moore Hungary: Csaknem két hét maradt még a döntésre a csoportos társasági adózás választásáról
November 20-ig nyújthatnak be kérelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál…
Tovább olvasom >Az ESG előnyei lassan körvonalazódnak
Növekszik a januárban hatályba lépett új ESG szabályozás után érdeklődők…
Tovább olvasom >