GFK: a megfelelően gondozott márka forgalomnövekedéssel jár az FMCG szektorban
Idén jelentősen, több mint 60 százalékkal bővült az Év Terméke versenyben díjazott márkák száma, immár 23 kategóriában versenyeztek a termékek. A versenyben részt vevő kategóriák köre is sokat változott az elmúlt évek során. A GFK felmérése szerint a FMCG márkák elsősorban a vásárlói kör bővülése és vásárlás intenzitása miatt sikeresebbek az elmúlt években.
A nevezett termék lehet teljesen új, egyedi, innovatív készítmény, de ugyanúgy már korábban is piacon lévő, de megújult – a fogyasztók számára értékelhető innovációt (összetétel, csomagolás, hatóanyag, minőség, dizájn) hordozó – termék is. Az elért eredményt érdemes tudatosan kommunikálnia a legjobbaknak, a GfK egy másik felmérése is bizonyítja, hogy azok az FMCG szektorban működő nyertesek, akik az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő egy év során.
A 2014-es év FMCG díjazottjai esetében a növekedés elsősorban a vásárlói kör, azaz a penetráció bővülésének volt köszönhető, míg a 2015-ös évben elismerést kapott márkák többsége esetében a vásárlási intenzitás javulása volt szembetűnő, azaz az adott FMCG márkát vásárló háztartások összességében nagyobb mennyiséget vettek a termékből az év során, mint a megelőző évben.
A programban pályázó termékeket és versenytársakat a magyar fogyasztók döntése alapján díjazza a program, így a tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatok döntik el, hogy kik kapják meg az elismerést. A GfK kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített ún. POY index határozza meg.
Az elmúlt évek összesítései folyamatosan javuló eredményeket mutatnak, a pályázók évről évre újszerű, innovatív megoldásokkal keresik a fogyasztók kegyeit. Fontos tendencia, hogy az elismerésben részesülő újdonságok a fogyasztók igényeire adnak választ, mert nem csak az attraktivitás és az innováció kap egyre magasabb értékeket, de a fogyasztói elégedettség tekintetében is egyre kedvezőbb eredmények születnek.
Kapcsolódó cikkeink
HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >