GfK: 30 százalékkal nőtt a telekommunikációs piac forgalma
Harminc százalékkal bővült a telekommunikációs piac forgalma az idén a harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva – közölte a GfK Hungária kedden az MTI-vel.
A piackutató felmérése szerint a telekommunikációs cikkek eladásai január-szeptemberben összesen 90,8 milliárd forintot tettek ki, ami 15,1 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában mért forgalmat.
A GfK kiemeli: a szektor hazai növekedését az okostelefonok iránti kereslet generálja, amelyek forgalma értékben több mint 50 százalékkal nőtt, míg a hagyományos (feature) telefonok eladásából származó árbevétel 38 százalékkal visszaesett. Az átlagárak csökkenő tendenciát mutatnak, igaz, az okostelefonoknál csak kis mértékű csökkenést mutattak ki.
Az okostelefonok esetében teret nyernek a nagyobb kijelzős modellek, ezek a készülékek egyre inkább alkalmasak olyan funkciók ellátására, amelyeket korábban csak egy notebook vagy tablet segítségével tudtak a felhasználók megvalósítani. Ezt a fogyasztói hozzáállást a számok is jól tükrözik: értékben a teljes eladás kétharmadát teszik ki a 4 hüvelykes vagy annál nagyobb okostelefonok. A sok közepes árú termék mellett az egyes gyártók 5 hüvelykes vagy annál nagyobb csúcstermékei is szép eredményeket értek el és már kétszámjegyű részesedést mondhatnak magukénak a teljes eladási értékből – ismerteti a GfK.
A GfK szerint az információs technológiai (IT) termékek eladása 25 százalékkal nőtt az idei harmadik negyedévben. Az első három negyedévben az IT termékek forgalma 74,5 milliárd forintot ért el, ami 29,4 százalékkal több a tavalyinál.
A növekedés legerősebb motorja a második legnagyobb árbevételű termékcsoport, a tabletek, amelyek iránt a kereslet egyenletesen magas és ráadásul növekvő is. Az árukategória népszerűségét az is jól mutatja, hogy kismértékben bár, de folyamatosan nő a piaci részesedésük a notebookhoz képest, de ezen termékek vezető szerepét egyelőre nem veszélyeztetik.
A tabletek mellett a piackutató szerint fontos kiemelni a billentyűzetek és a háttértárolók termékcsoportját, amelyek szintén oroszlánrészt hasítottak ki a szektor nagyarányú növekedési teljesítményéből. Utóbbiak közül az SSD meghajtók népszerűsége emelkedik dinamikusan. Ezt a tendenciát az magyarázza, hogy ezen eszközök magas technikai színvonalát egyre vonzóbbá teszi a mérséklődő áruk – olvasható a GfK közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >