GfK: 16 éves csúcson a fogyasztói hangulat Németországban
A várakozásokra rácáfolva, 16 éves csúcsra emelkedett Németországban a GfK piackutató intézet júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe, amely 10,4 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a májusi 10,2 pontról. Elemzők a májusival megegyező értéket vártak júniusra.
A felmérés szerint a németek a gazdasági kondíciók javulását tapasztalják, amelynek májusra vonatkozó megítélése 34,8 pontot, kétéves csúcsot ért el. A mutató sorban egymás után három hónapban emelkedett.
A német lakosok jövedelmük alakulásával szembeni várakozásait számszerűsítő mutató egy ponttal emelkedett májusban az előző havihoz képest és 58,5 pontot ért el. Ennél magasabb értéken legutóbb 2016 júniusában állt a mutató, 59,6 ponton.
Csökkenést csak a lakosság költekezési hajlandóságát számszerűsítő index mutatott májusban: az előző haviról 4,5 ponttal, 55,7 pontra csökkent, de még így is történelmi csúcs közelében tartózkodik.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztás reálértéken az idén 1,5 százalékkal emelkedik, és ezzel nagyban hozzájárul majd a GDP-növekedéshez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét…
Tovább olvasom >Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Bővíti frissáru-hálózatát az ALDI Süd
Bővíti frissáru-platformjainak hálózatát az ALDI Süd a gyümölcs- és zöldségellátás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >