GfK: 16 éves csúcson a fogyasztói hangulat Németországban
A várakozásokra rácáfolva, 16 éves csúcsra emelkedett Németországban a GfK piackutató intézet júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe, amely 10,4 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a májusi 10,2 pontról. Elemzők a májusival megegyező értéket vártak júniusra.
A felmérés szerint a németek a gazdasági kondíciók javulását tapasztalják, amelynek májusra vonatkozó megítélése 34,8 pontot, kétéves csúcsot ért el. A mutató sorban egymás után három hónapban emelkedett.
A német lakosok jövedelmük alakulásával szembeni várakozásait számszerűsítő mutató egy ponttal emelkedett májusban az előző havihoz képest és 58,5 pontot ért el. Ennél magasabb értéken legutóbb 2016 júniusában állt a mutató, 59,6 ponton.
Csökkenést csak a lakosság költekezési hajlandóságát számszerűsítő index mutatott májusban: az előző haviról 4,5 ponttal, 55,7 pontra csökkent, de még így is történelmi csúcs közelében tartózkodik.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztás reálértéken az idén 1,5 százalékkal emelkedik, és ezzel nagyban hozzájárul majd a GDP-növekedéshez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >