GfK: 16 éves csúcson a fogyasztói hangulat Németországban
A várakozásokra rácáfolva, 16 éves csúcsra emelkedett Németországban a GfK piackutató intézet júniusra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe, amely 10,4 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a májusi 10,2 pontról. Elemzők a májusival megegyező értéket vártak júniusra.
A felmérés szerint a németek a gazdasági kondíciók javulását tapasztalják, amelynek májusra vonatkozó megítélése 34,8 pontot, kétéves csúcsot ért el. A mutató sorban egymás után három hónapban emelkedett.
A német lakosok jövedelmük alakulásával szembeni várakozásait számszerűsítő mutató egy ponttal emelkedett májusban az előző havihoz képest és 58,5 pontot ért el. Ennél magasabb értéken legutóbb 2016 júniusában állt a mutató, 59,6 ponton.
Csökkenést csak a lakosság költekezési hajlandóságát számszerűsítő index mutatott májusban: az előző haviról 4,5 ponttal, 55,7 pontra csökkent, de még így is történelmi csúcs közelében tartózkodik.
A GfK előrejelzése szerint a lakossági fogyasztás reálértéken az idén 1,5 százalékkal emelkedik, és ezzel nagyban hozzájárul majd a GDP-növekedéshez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >