Nő a vásárlói hajlandóság Németországban
Európa legnagyobb gazdaságában a fogyasztói hangulat a lakosság növekvő jövedelmi várakozásaival párhuzamosan javult.
Júniusban 10,6 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi, májusi 10,4 pontról. Nőtt a fogyasztói hangulat is, ami 1990, a német újraegyesítés óta a legmagasabb szintet érte el. A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató 1,7 ponttal 60,2 pontra emelkedett.
A lakosság gazdasági növekedési várakozásait számszerűsítő mutató sorban a negyedik hónapja emelkedett és júniusban 41,3 ponton közel három éve a legmagasabb szintet érte el.
A vásárlási hajlandóságot tükröző mutató 2,2 ponttal 57,9 pontra emelkedve újabb történelmi csúcsot ért el.
A GfK továbbra is a lakossági fogyasztás 1,5 százalékos növekedését jelzi előre 2017-re Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >