Nő a vásárlói hajlandóság Németországban
Európa legnagyobb gazdaságában a fogyasztói hangulat a lakosság növekvő jövedelmi várakozásaival párhuzamosan javult.
Júniusban 10,6 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi, májusi 10,4 pontról. Nőtt a fogyasztói hangulat is, ami 1990, a német újraegyesítés óta a legmagasabb szintet érte el. A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató 1,7 ponttal 60,2 pontra emelkedett.
A lakosság gazdasági növekedési várakozásait számszerűsítő mutató sorban a negyedik hónapja emelkedett és júniusban 41,3 ponton közel három éve a legmagasabb szintet érte el.
A vásárlási hajlandóságot tükröző mutató 2,2 ponttal 57,9 pontra emelkedve újabb történelmi csúcsot ért el.
A GfK továbbra is a lakossági fogyasztás 1,5 százalékos növekedését jelzi előre 2017-re Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közös versenyen keresi Németországban a ProVeg és a Lidl a legjobb sajtalternatívákat
A Lidl Németország és a ProVeg Incubator együtt igyekeznek az…
Tovább olvasom >A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a…
Tovább olvasom >Több hely jut a német Rossmann-üzletek polcain a bioélelmiszereknek
Nagyobb – a jelenlegi átlagos 9 méter helyett 15 méternyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >NGM: kormány megőrzi a nyugdíjak vásárlóerejét, novemberben átlagosan 39 600 forint kiegészítő emelést kapnak a nyugdíjasok
A kormány elkötelezett amellett, hogy a nyugdíjasok számára stabil és…
Tovább olvasom >A foglalkoztatottsági adatok alapján Magyarország Európa élmezőnyéhez tartozik
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 februárjában közel 4,7…
Tovább olvasom >