Nő a vásárlói hajlandóság Németországban
Európa legnagyobb gazdaságában a fogyasztói hangulat a lakosság növekvő jövedelmi várakozásaival párhuzamosan javult.
Júniusban 10,6 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabb szintre emelkedett a GfK német fogyasztói hangulatindexe az előző havi, májusi 10,4 pontról. Nőtt a fogyasztói hangulat is, ami 1990, a német újraegyesítés óta a legmagasabb szintet érte el. A jövedelmi várakozásokat számszerűsítő mutató 1,7 ponttal 60,2 pontra emelkedett.
A lakosság gazdasági növekedési várakozásait számszerűsítő mutató sorban a negyedik hónapja emelkedett és júniusban 41,3 ponton közel három éve a legmagasabb szintet érte el.
A vásárlási hajlandóságot tükröző mutató 2,2 ponttal 57,9 pontra emelkedve újabb történelmi csúcsot ért el.
A GfK továbbra is a lakossági fogyasztás 1,5 százalékos növekedését jelzi előre 2017-re Németországban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >