George Clooney 1 milliárdos üzlete a tequilával
George Clooney eladja tequila-vállalkozását. A mindössze négyéves Casamigos márkát a Diageo italkereskedelmi óriás veszi meg a színésztől – ha minden jól megy – egymilliárd dollárért – írja az origo.
Ha valaki azt kérdezte volna tőlünk négy éve, hogy vajon lesz-e egymilliárdos üzletünk, nem hiszem, hogy igent mondtunk volna – mondta Clooney a CNBC-nek.
Az Oscar-díjas színész szerint az üzlet a kölcsönös tiszteletről szól, és továbbra is szoros kapcsolatban marad a Casamigosszal.
– Először is ma legurítok egy felest. Vagy kettőt -mondta nevetve George Clooney.
A Diageo a közleményében kiemelte, hogy első körben 700 millió dollárt fizetnek a márkáért, viszont, ha a következő tíz évben jók az eladások, akkor az további 300 milliót jelent a tulajdonosoknak.
Az üzletet várhatóan 2017 második felében véglegesítik, a Diageo az első három évben nem számít különösebb bevételre.
Clooney a márkát 2013-ban alapította, társa volt Rande Gerber és Michael Meldman. Érdekesség, hogy Gerber Cindy Crawford férjeként is ismert.
A Casamigos (magyarul: barátok háza) egy privát tequilaként indult, csak az alapítók barátai és családtagjai számára volt elérhető. 2013-ban azonban nyilvános gyártásba kezdek, és novemberben Gerber azt nyilatkozta, hogy ez Egyesült Államokban ez a leggyorsabban növekvő ultraprémium tequilamárka.
Gerber a Business Insidernek elárulta, hogy szinte a véletlennek köszönhető, hogy lett saját tequilamárkájuk. A társalapító elmondta a lapnak, hogy egyszer Clooney-val épp Mexikóban voltak, és mint mindenki más, rengeteg tequilát ittak. Volt köztük, jó, rossz, olcsó és drága is. Végül a színész feltette a kérdést, hogy mi lenne, ha lenne saját tequilájuk, olyan, ami tényleg megfelel az ízlésüknek.
A páros két évet szánt arra, hogy megtalálja a tökéletes receptet, 700 minta megkóstolása után leltek rá a végleges verzióra. Fő szempont volt, hogy mértéktelenül tudják inni egész nap, ne kaparja a torkot, és pláne ne okozzon másnaposságot.
A probléma ott kezdődött, hogy évente 1000 palackkal akartak rendelni, ehhez azonban licencet kellett szerezni. A pia óriási siker lett szűk körben, így 2013-ban csatlakozott Meldman,aki megszervezte a forgalmazást az Egyesült Államokban.
– George-nak, Mike-nak és nekem sem volt szükségem pénzre. Nem üzleti oka volt, hogy tequilát készítettünk, csak azt akartuk, hogy mindenki számára elérhető legyen – mondta Gerber.
A tequilát jelenleg 20 különböző országban árulják, a leggyorsabban növekvő márka lett,
egy 7,5 decis üveg 45-55 dollárba, azaz 12500-15200 forintba kerül. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új globális divíziót hozott létre luxusmárkái számára a Diageo
Diageo Luxury Group néven új globális divíziót hozott létre a…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >Budapest Cocktail Week
Az italkultúra ismert és elismert szakembereit, valamint a koktélok szerelmeseit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >