Gender és influencer marketing: jelen és jövő kihívásai az önszabályozásban
Az európai önszabályozó szervezetek 25 országának képviselője tanácskozott három napig Stockholmban. A konferencia első napján az önszabályozás jelenlegi kérdéseiről, a környezetvédelem, gender és az influencer marketing témájáról egyeztettek a résztvevők. A második nap az új kihívásokról, többek között a CGC, (computer generated character) vagyis a virtuális influencerek és a mesterséges intelligencia egyéb kérdéseiről tárgyaltak.
Az önszabályozó szervezetek számára az együttműködés, az információ megosztásának gyakorlata, és az európai szövetség (EASA) BPR – „Best Practice Recommendation” – ajánlásai nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a nemzeti sajátosságok figyelembevételével, de alapelveinkben és tevékenységünkben hasonló módon, komplex rendszerként működjünk. Míg a kezdeti időkben a panaszok kezelése volt az elsődleges feladat, mára a megelőzés érdekében az előzetes véleménykérés és az edukáció (tréningek, ajánlások) jelentik Európa-szerte a tevékenységünk fő területét – fogalmaz Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója.
A 2018-as év össz-európai statisztikája szerint Európában a fogyasztói panaszok száma stagnál, (56779!). Ezek 59%-a angol, 21%-a német, a maradék 20%-on osztozik a többi 25 ország.
Az előzetes véleménykérések száma 8%-kal, dinamikusan nő. A közel százezres számban nincs benne a néhány országban bizonyos területeken kötelező előzetes szűrés, amely szintén brutális számot mutat. (85 ezer) Fontos adat, hogy a panaszok mindösszesen 28%-át találták megalapozottnak.
Érdekes volt a vendéglátó svéd önszabályozó szervezet az RO, képviselőjének, Elisabeth Tortzig előadása. Svédországban elsősorban a női ábrázolás és a „green washing” területek vannak a fókuszban.
Guy Parker (ASA) a digitális média, ezen belül is az influencer marketing reklám önszabályozásának lehetőségéről beszélt. 2018-ban a fogyasztói panaszok 43%-a digitális médiához, ezen belül 74% influencer aktivitáshoz köthető.
“Rendkívül hasznos és inspiráló volt a rendezvény. Törekedni fogunk arra, hogy a hazai piacon, helyi szereplők bevonásával minél több programot valósítsunk majd meg – nyilatkozta Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára.
A TinyGiant ügynökség alapítójának előadása a hangvezérelt asszisztensek márkakommunikációban való felhasználásának példáit ismertette, és izgalmas volt a virtuális influencerekről szóló fantasztikus előadás is. A jövő az önszabályozás új területeit nyitja meg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >