Gazdaságosabb energiaforrásokat keresnek a fogyasztók
Némi visszarendeződés tapasztalható az elempiacon. Ismét az alkáli- és szén-cink elemeké a főszerep. A saját márkák növekedése mellett azonban az újdonságok is viszik előre a kategóriát. Az összes többi piaci ágazathoz hasonlóan az elempiacon is erőteljesen érzékeltette hatását a gazdasági visszaesés, amely a vásárlóerő csökkenésében is megmutatkozott.
Energikus diszkontok
Összességében elmondható, hogy az eladott elemek és akkumulátorok száma csökkent, az egyes áruházláncok által forgalmazott saját márkás termékek aránya pedig összpiaci viszonylatban nőtt. Említésre méltó a diszkontok előretörése, és elempiaci részesedésének növekedése. E két jelenségnek köszönhető, hogy a hangsúly áthelyeződött a „value” kategóriára, azaz az 500-700 forint értékű alkálielemekre.
– Ebben az alkategóriában viszont főleg az A-brandek bizonyulnak sikeresnek, mivel a fogyasztókban bizalmat ébreszt egy jól ismert márka. A jelen helyzetben azonban annak inkább az olcsóbb variánsait preferálják – taglalja az elempiacot érintő változásokat Jungvirth Gabriella, a VARTA trade marketing menedzsere.
A korábbi csökkenő és viszszaszoruló tendenciával ellentétben a szén-cink (féltartós) elemek szegmense tartja piaci részesedését, azonban hosszú távon nem számolnak a szén-cink elemek jelentőségével. A többszöri felhasználást lehetővé tévő akkumu
látorok kedveznek a vevők gazdaságossági elvárásainak, elősegítik az egyre nagyobb teret hódító környezettudatos fogyasztói magatartást, és kielégítik az egyre növekvő penetrációjú digitális készülékek támasztotta követelményeket is.
Mobil energiaforrás a Vartától
A promóciók, eladáshelyi tevékenységek nagyban hozzájárulnak az elemforgalom élénkítéséhez, főként a nyári és a karácsonyi csúcsidőszakokban.
A VARTA több kampánnyal is készült az idei nyárra. Az Ice Age (Jégkorszak) branddel ellátott lámpa sikeres promóciójához számos PR-aktivitás, bolti display-kihelyezés, standard kihelyezés kapcsolódott, valamint az Intercom-Cinema City-Varta közös kooperáció is fémjelezte a promóciót. A nagy sikerű gyereklámpa egészen a karácsonyi szezonig elérhető lesz az üzletekben.
Ugyancsak sikerrel debütált a VARTA SOLAR töltő, amelyet a legismertebb mobiltelefon- és USB-adapterrel árusítanak. Idén ősszel és télen is tovább folytatódik a sikeres TriEnergy kampányuk, amelynek főnyereménye egy Nintendo Wii konzol és a hozzá tartozó Sport szoftver.
– Szeptember elejétől megújulnak az alkálielemeink, amely egyrészt egy továbbfejlesztett műszaki tartalmat, másrészről megújult designt is jelent – folytatja a VARTA szakembere. – Ezzel párhuzamosan akkumulátor-szortimentjük is megújul. Legfontosabb mozzanatként kiemelhető a felhasználási területet jelző piktogram feltüntetése, amellyel a fogyasztók döntését szeretnék megkönnyíteni. Októberben érkezik még a VARTA V-Man csomag, amely egy igazán trendi mobil energiaforrás. Feltöltve állandóan magunknál tarthatjuk, kis mérete miatt akár zsebben is elfér, és szükség esetén a lemerült eszközök segítségére siethet, mindezt 1-2 óra töltési idő alatt. A V-Man csomag októbertől lesz elérhető a műszaki szakáruházakban.
A karácsonyi hajszában fontos, hogy az elemmel működő termékek mellé és más impulzív helyekre elemkihelyezés kerüljön, hogy a vevőket emlékeztessük a fontos tartozék beszerzésére, hiszen nélküle annyi gyermeknek és felnőttnek szánt ajándék kerülhet átadásra úgy, hogy az első lelkesedéshez nem kapcsolódhat a kipróbálás öröme.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >