Gazdasági növekedésben jócskán megtérül a fesztiválokba fektetett pénz
Úgy felpörgött itthon a fesztiválbiznisz, hogy a Budapesti Gazdasági Egyetem kutatást indított a témában – olvasható az mfor.hu-n. Az eredmények szerint a fesztiválok ma már nagyobb gazdasági hatással bírnak, mint a legkisebb iparágak.
A fesztiváltámogatásra költött egy forint 2,2 forintnyi GDP-t generál – állapították meg a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) kutatói hiánypótló felmérésükben, amelynek részleteiről a Világgazdaság pénteki számában olvasató cikk.
A fesztiválgazdaságtani kutatás két éven át zajlott és Solt Katalin kutatásvezető szerint „szűz területre léptek”, mert az utóbbi években nagyra nőtt magyar fesztiváliparról semmilyen átfogó, hivatalos adatsort nem lehet találni annak ellenére, hogy egy reprezentatív felmérés szerint a lakosság 60 százaléka járt már fesztiválon.
A cikkben olvasható, hogy a 6 ezer magyarországi fesztivál – kisebb-nagyobb falunap, piknik, zenei és gasztronómiai rendezvény és más, fesztiválként értelmezett program – ma már nagyobb gazdasági hatással bír, mint a legkisebb iparágak.
A BGE kutatói azt vizsgálták, hogy országos és megyei szinten mekkora jövedelmet, foglalkoztatást, hozzáadott értéket és adóbevételt generálnak a fesztiválok. A kutatásból kiderült, hogy a fesztiváltámogatásra költött minden forint 2,2 forintnyi GDP-bővülést generál. (mfor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >Hibrid koktélpohár – A nap videója
Az Elevated Craft egyedi koktélpohara megkönnyíti az italok alapanyagainak mérését…
Tovább olvasom >