Gazdaságfejlesztési miniszter: jó úton járunk az infláció elleni harcban
A kormány célzott intézkedéseinek köszönhetően tovább folytatódott a szankciós infláció trendszerű és egyre nagyobb mértéket elérő csökkenése: a KSH legfrissebb adatai szerint 2023 júniusában – újabb 1,4 százalékponttal – 20,1 százalékra mérséklődött az infláció éves alapon – állapította meg a legfrissebb adatokat kommentálva a gazdaságfejlesztési miniszter.

Főként a háború pörgeti az inflációt
Az MTI-nek pénteken eljuttatott közleményében Nagy Márton kiemelte, hogy „a szankciós infláció mértéke már ötödével csökkent a januári tetőzéshez képest, tavaly szeptember óta pedig a mostani a legkedvezőbb adat”.
A miniszter kiemelte: a júniustól bevezetett kötelező akciózás eredményesen működik és hatékonyan szorítja le az inflációt: a boltok ma már egymásra licitálva jelentik be az akciókat, amelynek hatására éves alapon az élelmiszerinfláció júniusban 4,2 százalékponttal mutatott kedvezőbb szintet a megelőző hónaphoz viszonyítva. Májushoz képest pedig jelentősebb csökkenést mutatott az idényzöldségek és gyümölcsök, a vaj, a tej, valamint a tészta ára. Nagy Márton hozzátette, hogy „a kormányzat folyamatosan és aktívan dolgozik a szankciós infláció egyszámjegyűre szorításán”.
Már közel 350 ezren használták a július 1-jén elindult online árfigyelőt, a verseny erősödése pedig oda vezetett, hogy egyes boltok már csökkentették az áraikat. A kormány augusztustól 10-ről 15 százalékra növeli a kötelező akciózás mértékét, ami az árstopos termékekre is ki fog terjedni, így az alapvető élelmiszerek továbbra is kedvező áron lesznek elérhetők.
Kapcsolódó cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Meglepetést hozott a kínai infláció – stagnáltak a fogyasztói árak júliusban
Az elemzők által várt minimális emelkedés helyett júliusban változatlan szinten…
Tovább olvasom >Harmadára csökkent a hazai nektarin- és őszibaracktermés
Az Europêch’ előrevetítése szerint az Európai Unió négy vezető őszibarack-…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >