Gasztronómiai trendek 2014

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 28. 11:38

2014-es trendelőrejelzés a vendéglátás és a gasztronómia területén – meglehet, már a sokadik, ám ezt egy brooklyni székhelyű, a terület egyik legismertebb specialistájának tekinthető tanácsadó cég állította össze, a Baum + Whiteman. Ahogy mondani szoktuk: bár az elemzés az amerikai piacra vonatkozik, azért a trendek előbb-utóbb begyűrűznek Európába, és nagyon sokszor hozzánk is.

Trendek 2014

Az eredeti anyagot a finedininglovers.com tette mindenki számára érthetővé. Íme!
Több étterem nyílik a bevásárlóközpontokban, a hipermarketek koncessziós üzletsorain, sőt, érvényesülhet a trend a szállodák, a repülőterek, múzeumok világában is.

  • Nő az olyan éttermek száma, amelyek az a’ la carte étkeztetés helyett a kóstolómenükre állnak át – ez nem utolsó sorban könnyebbé teszi a költségek tervezését is a vendégek számára.
  • Újra hódít a minőségi csirkehús.
  • A megszokott láncok egységeit összegyűjtő, unalomig ismert fogásokat kínáló food courtok helyett divatosabb lesz olyan helyeken étkezni, ahol kis helyi éttermek, kézműves termelők üzletei működnek egymás mellett
  • Egyre kedveltebbek a halas ételek – szardínia, szardella, makréla, lazac és sok más kerül a szendvicsekbe, sültekbe, salátákba, tésztákba.
  • Felértékelődik a mixere munkája, az italoknál is számít a „frissesség” és a minőség. 2014 italai kis alkoholtartalmúak, gluténmentesek és ételhez igazítottak. Hódít a tea (a konyhákban is) és a cider.
  • Csökken a „hagyományos” vajak szerepe az asztalon, a jó minőségű pékárúhoz ízesített vajakat, különleges krémeket kínálnak.
  • Az éttermek mind nagyobb hányada igazodik az egészségtrendekhez.
  • Egyre népszerűbb az „utcai” étkezés: a minőségre építő gasztronómiai fesztiválok, a food truckok közös megjelenése, hétvégi piacok. A legsikeresebb termékekre egyételes éttermek épülnek.
  • Nő az étkezésben a „tányéron kívüli élmények” szerepe, a több érzékszerve ható élmény jelentősége.
  • Még nem ismert, Ázsiából érkező újhullámos ízek térhódítása.
  • A Közép-Kelet ízeinek – alapanyagoknak és fogásoknak egyaránt – népszerűbbé válása, Törökország, Izrael, Marokkó, Irak, Irán, Szíria, Egyiptom konyhájának felfedezése.

 

Kapcsolódó cikkeink