Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek
Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek; a nagy, ismert márkák mellett számtalan kisebb palackozó termékei közül választhatnak a vásárlók – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

Évente 1200-1300 millió liter ásványvíz kerül piacra
Keddi közleményük szerint a hazai fogyasztók szerencsés helyzetben vannak, mert Magyarország valódi ásványvíz-nagyhatalomnak számít, a legtöbb ásványvizet forgalmazó országok közé tartozik Európában.
A hazai ásványvízforrások hivatalos adatbázisát a Nemzeti Népegészségügyi Központ kezeli, jelenleg 274 elismert kutat tartanak nyilván, a legtöbbet Pest, valamint Bács-Kiskun vármegyében.
A nyolcvanas években az egy főre jutó fogyasztás évente 3 liter körül mozgott, ez ma már meghaladja a 130 litert, a hazai ásványvízfogyasztás ezzel az értékkel az Európai Unión belül az első öt ország között van. Évente 1200-1300 millió liter ásványvíz kerül piacra – ismertette a NAK.
A kamara hangsúlyozta: az ásványvizek minőségét szigorú szabályok garantálják. A rendszeres, hivatalos ellenőrzések mellett a palackozó vállalatok saját kémiai és mikrobiológiai laboratóriumaiban folytatott folyamatos ellenőrzések is biztosítják a minőség állandóságát.
A hazai palackozott vizek döntő többsége ásványvíz, ezen kívül palackozott forrásvíz, ivóvíz és különféle dúsított, illetve ízesített vízalapú italok kerülnek a boltok polcaira. Az import vizek aránya elhanyagolható.
Érdekességként említi a kamara, hogy míg az elmúlt évtized közepéig a szén-dioxiddal dúsított ásványvizek iránti kereslet volt a meghatározó, ma már a szénsavmentes verziót fogyasztják többen, ez a típus teszi ki a teljes fogyasztás 57 százalékát.
Kapcsolódó cikkeink
Veritas prémium ásványvíz
Gondosan elzárt, érintetlen tisztaság a Pannon-medence szívéből. A Veritas kristálytiszta…
Tovább olvasom >„A fogyasztót el kell varázsolni” – Az Aqua Lorenzo jövőképe
Új stratégiai irányvonalak, megújuló termékportfólió, kihívások és lehetőségek. Az Aqua…
Tovább olvasom >Széles körű párbeszéd indult az állati eredetű melléktermékek begyűjtéséről és feldolgozásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kezdeményezésére, az Agrárminisztérium és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >