Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek
Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek; a nagy, ismert márkák mellett számtalan kisebb palackozó termékei közül választhatnak a vásárlók – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
Keddi közleményük szerint a hazai fogyasztók szerencsés helyzetben vannak, mert Magyarország valódi ásványvíz-nagyhatalomnak számít, a legtöbb ásványvizet forgalmazó országok közé tartozik Európában.
A hazai ásványvízforrások hivatalos adatbázisát a Nemzeti Népegészségügyi Központ kezeli, jelenleg 274 elismert kutat tartanak nyilván, a legtöbbet Pest, valamint Bács-Kiskun vármegyében.
A nyolcvanas években az egy főre jutó fogyasztás évente 3 liter körül mozgott, ez ma már meghaladja a 130 litert, a hazai ásványvízfogyasztás ezzel az értékkel az Európai Unión belül az első öt ország között van. Évente 1200-1300 millió liter ásványvíz kerül piacra – ismertette a NAK.
A kamara hangsúlyozta: az ásványvizek minőségét szigorú szabályok garantálják. A rendszeres, hivatalos ellenőrzések mellett a palackozó vállalatok saját kémiai és mikrobiológiai laboratóriumaiban folytatott folyamatos ellenőrzések is biztosítják a minőség állandóságát.
A hazai palackozott vizek döntő többsége ásványvíz, ezen kívül palackozott forrásvíz, ivóvíz és különféle dúsított, illetve ízesített vízalapú italok kerülnek a boltok polcaira. Az import vizek aránya elhanyagolható.
Érdekességként említi a kamara, hogy míg az elmúlt évtized közepéig a szén-dioxiddal dúsított ásványvizek iránti kereslet volt a meghatározó, ma már a szénsavmentes verziót fogyasztják többen, ez a típus teszi ki a teljes fogyasztás 57 százalékát.
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a digitalizációban rejlő lehetőségek kiaknázása
Fontos, hogy az agráriumban minél többen kihasználják a digitális technológia…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >