Gallup: az elmúlt 20 évben csökkent a fiatalok körében az alkoholfogyasztók aránya
A Gallup elemzőcég kutatása szerint a 20 évvel ezelőttieknél alacsonyabb most azoknak a 18-34 éveseknek az aránya az Egyesült Államokban, akik saját bevallásuk szerint alkoholt egyáltalán isznak, vagy az elmúlt héten ittak, vagy néha többet isznak a kelleténél.
Ugyanakkor az alkoholfogyasztás mindhárom mérőszám esetében emelkedő tendenciát mutat az idősebb amerikaiak körében, míg a középkorú felnőttek esetében viszonylag stabilan tartja magát.
A 35 év alatti felnőttek 62%-a számolt be arról, hogy fogyaszt alkoholt, szemben a két évtizeddel ezelőtti 72%-kal. A fiatalabb felnőttek körében tehát az alkoholfogyasztás visszaszorulóban van, míg az idősebbekről ennek az ellenkezője mondható el, de a kutatás szerint még mindig többen vannak a 35 év alatti (62%), mint az 55 év feletti (59%) alkoholfogyasztók.
A középső, 35-54 éves korosztály az, amelynek körében továbbra is magasabb, 69%-os az alkoholt fogyasztók aránya (szemben e korcsoportban korábban mért 67%-os értékkel).
Ugyanez a tendencia figyelhető meg a rendszeres fogyasztók körében is: az alkoholt fogyasztó fiatalabb felnőttek a korábbinál kisebb valószínűséggel mondják azt, hogy az elmúlt hét napban ittak alkoholtartalmú italt – arányuk az elmúlt két évtizedben 67%-ról 61%-ra csökkent. Az 55 éves és idősebb felnőtteknél ez éppen ellenkezőleg alakult: az arány 63%-ról 69%-ra emelkedett.
A teljes amerikai népességet vizsgálva (alkoholt fogyasztók és nem fogyasztók egyaránt) 10 fiatal felnőttből négy (38%) tűnik ma rendszeres fogyasztónak, amely arány közel megegyezik az idősebb felnőttek körében mérttel (40%), akik közül a középkorúak (48%) nagyobb valószínűséggel fogyasztanak alkoholt.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >