Gallup: az elmúlt 20 évben csökkent a fiatalok körében az alkoholfogyasztók aránya
A Gallup elemzőcég kutatása szerint a 20 évvel ezelőttieknél alacsonyabb most azoknak a 18-34 éveseknek az aránya az Egyesült Államokban, akik saját bevallásuk szerint alkoholt egyáltalán isznak, vagy az elmúlt héten ittak, vagy néha többet isznak a kelleténél.
Ugyanakkor az alkoholfogyasztás mindhárom mérőszám esetében emelkedő tendenciát mutat az idősebb amerikaiak körében, míg a középkorú felnőttek esetében viszonylag stabilan tartja magát.
A 35 év alatti felnőttek 62%-a számolt be arról, hogy fogyaszt alkoholt, szemben a két évtizeddel ezelőtti 72%-kal. A fiatalabb felnőttek körében tehát az alkoholfogyasztás visszaszorulóban van, míg az idősebbekről ennek az ellenkezője mondható el, de a kutatás szerint még mindig többen vannak a 35 év alatti (62%), mint az 55 év feletti (59%) alkoholfogyasztók.
A középső, 35-54 éves korosztály az, amelynek körében továbbra is magasabb, 69%-os az alkoholt fogyasztók aránya (szemben e korcsoportban korábban mért 67%-os értékkel).
Ugyanez a tendencia figyelhető meg a rendszeres fogyasztók körében is: az alkoholt fogyasztó fiatalabb felnőttek a korábbinál kisebb valószínűséggel mondják azt, hogy az elmúlt hét napban ittak alkoholtartalmú italt – arányuk az elmúlt két évtizedben 67%-ról 61%-ra csökkent. Az 55 éves és idősebb felnőtteknél ez éppen ellenkezőleg alakult: az arány 63%-ról 69%-ra emelkedett.
A teljes amerikai népességet vizsgálva (alkoholt fogyasztók és nem fogyasztók egyaránt) 10 fiatal felnőttből négy (38%) tűnik ma rendszeres fogyasztónak, amely arány közel megegyezik az idősebb felnőttek körében mérttel (40%), akik közül a középkorúak (48%) nagyobb valószínűséggel fogyasztanak alkoholt.
Kapcsolódó cikkeink
2026-ig közel 100 kényelmi üzletet nyithat a Sodexo amerikai egyetemi campusokon
A Sodexo célul tűzte ki, hogy 2026-ig mintegy 100 „Food…
Tovább olvasom >Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >