Fúziót fontolgat a Lavazza és a Dallmayr– európai kávéóriás jöhet létre
Az olasz Lavazza kávékonszern egyesülést fontolgat a német Dallmayr vállalattal – számolt be a Corriere della Sera híradására hivatkozva a Lebensmittelpraxis. A két cég összeolvadásával közel 5 milliárd eurós éves forgalmú kávéipari óriás jönne létre.
A tárgyalások még korai szakaszban járnak, a Lavazza oldalán a Goldman Sachs befektetési bank segíti az egyeztetéseket. A fúzió elsősorban részvénycserével valósulna meg.
A híreket egyelőre nem kommentáló olasz Lavazza család megtartaná a többségi tulajdont az új vállalatban.
A Lavazza 2024-ben 3,35 milliárd eurós árbevétellel zárt, ami 9,1%-os növekedést jelent, nyeresége pedig 21%-kal, 82 millió euróra emelkedett. több mint 50 országban jelenlévő müncheni székhelyű Dallmayr éves forgalma 1,2 milliárd euró. A vállalat 4800 alkalmazottat foglalkoztat, évente 71 ezer tonna kávét dolgoz fel, és több mint 121000 italautomatát üzemeltet.
A Lavazza számára ez lenne a második jelentős üzlet az elmúlt két évben: 2024-ben 49%-os részesedést szerzett az olasz italautomata-üzemeltető Ivs-ben, és a szerződés értelmében 2027 és 2034 között többségi tulajdont szerezhet a vállalatban.
A kávépiacot jelenleg az alapanyagárak emelkedése sújtja – a Robusta és Arabica fajták ára 2024-ben több mint 70%-kal nőtt. A Lavazza és Dallmayr egyesülése előnyösebb alkupozíciót garantálna az alapanyag-beszerzés során.
A Lavazza mindeközben amerikai jelenlétét is erősíti: célja, hogy a teljes észak-amerikai termelést az Egyesült Államokba helyezze át.
Kapcsolódó cikkeink
Egy csésze kávé a hosszú, egészséges életért? 30 évnyi kutatás adta meg a választ
A reggeli kávé nemcsak ébresztő – a legfrissebb kutatások szerint…
Tovább olvasom >A KitchenAid Giannival mutatta be új automata eszpresszógép-kollekcióját
A KitchenAid hazánkban is bemutatta új eszpresszógép-kollekcióját, ami egy félautomata…
Tovább olvasom >Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Mozgolódás a plázastop körül: módosulhat a kiskereskedelmi ingatlanpiacot szabályozó rendelet
Módosulhat a kereskedelmi ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb jogszabálya: megjelent a 143/2018.…
Tovább olvasom >Rugalmas nyitvatartással és bővülő kínálattal készül a nyári szezonra a PENNY
A PENNY Magyarország a nyári hónapokban is a vásárlói igényekre…
Tovább olvasom >