Fúzió a webkereskedelemben
Egyesült a térség két jelentős forgalmú online kereskedője, a Romániából indult eMAG webáruház és a svájci gyökerű Fashion Days divatportál – jelentették be a cégvezetők bukaresti sajtótájékoztatójukon szerdán.
A Fashion Days a tavalyi pénzügyi évben 50 millió euró feletti forgalmat bonyolított le és ezzel piacvezető az online divatkereskedelemben abban a három országban – Romániában, Magyarországon és Bulgáriában – ahol jelen van. A cégnek 4 millió regisztrált vásárlója van, több mint ezer márka termékeit értékesíti.
Az eMAG – a Zf.ro román üzleti portál szerint – az előző évihez képest 50 százalékos növekedést jelentő 280 millió eurós forgalommal zárta a 2014-es évet.
Mindkét online kereskedő többségi tulajdonosa a dél-afrikai Naspers. A csoporton belüli fúzió a bejáratott márkaneveket nem érinti: megmarad a Fashiondays.hu, illetve a román és bogár nyelvű divatportál, ugyanakkor az általános e-kereskedelmi platformként működő eMAG-on belül a divatvertikumot a Fashion Days fogja átvenni, a divatportál pedig onnan is elérhetővé válik – magyarázta az MTI-nek Cseh Gábor, a Fashion Days csoport november elsején kinevezett új vezérigazgatója, aki eddig a csoport marketingmenedzsere volt, illetve annak magyarországi vállalatát vezette.
„Mi nagyon sok csomagot küldünk, viszonylag alacsonyabb értékben. A háztartási gépeket, elektronikát is forgalmazó eMAG viszont magasabb értékben szállít hasonló számú tételt. Most a méretgazdaságossági előnyök lehetővé teszik számunkra, hogy olcsóbban jussunk hozzá a logisztikai szolgáltatásokhoz” – részletezte a fúzióhoz fűzött reményeket a cégvezető.
Megjegyezte: a Fashion Days menedzsmentje korábban Svájcban működött, de a logisztikai központja és legtöbb alkalmazottja mindig is Bukarestben volt.
A cégfúzió hírét nem véletlenül időzítették az úgynevezett fekete péntek hetére – mondta Cseh Gábor. Online áruház lévén ez a leárazás mindig hatalmas esemény a cég életében, ilyenkor többszörösére nő a weboldal forgalma. A 90 százalékot is elérő kedvezményektől, és a mobiltelefonos vásárlást könnyítő applikáció most megjelentetett 3.0-ás verziójától az idei fekete pénteken negyedmillió termék értékesítését remélik – mondta a vezérigazgató. (MTI, Baranyi László)
Kapcsolódó cikkeink
Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >Beindulnak az online előfizetéses hűségprogramok Magyarországon
Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes…
Tovább olvasom >Az Alza magyarországi piacvezető ambíciói és a hagyományos boltok felé történő visszarendeződés
Forrás Ákos, az Alza magyarországi country managere a Pénzcentrumnak adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >