Fúzió a webkereskedelemben
Egyesült a térség két jelentős forgalmú online kereskedője, a Romániából indult eMAG webáruház és a svájci gyökerű Fashion Days divatportál – jelentették be a cégvezetők bukaresti sajtótájékoztatójukon szerdán.
A Fashion Days a tavalyi pénzügyi évben 50 millió euró feletti forgalmat bonyolított le és ezzel piacvezető az online divatkereskedelemben abban a három országban – Romániában, Magyarországon és Bulgáriában – ahol jelen van. A cégnek 4 millió regisztrált vásárlója van, több mint ezer márka termékeit értékesíti.
Az eMAG – a Zf.ro román üzleti portál szerint – az előző évihez képest 50 százalékos növekedést jelentő 280 millió eurós forgalommal zárta a 2014-es évet.
Mindkét online kereskedő többségi tulajdonosa a dél-afrikai Naspers. A csoporton belüli fúzió a bejáratott márkaneveket nem érinti: megmarad a Fashiondays.hu, illetve a román és bogár nyelvű divatportál, ugyanakkor az általános e-kereskedelmi platformként működő eMAG-on belül a divatvertikumot a Fashion Days fogja átvenni, a divatportál pedig onnan is elérhetővé válik – magyarázta az MTI-nek Cseh Gábor, a Fashion Days csoport november elsején kinevezett új vezérigazgatója, aki eddig a csoport marketingmenedzsere volt, illetve annak magyarországi vállalatát vezette.
„Mi nagyon sok csomagot küldünk, viszonylag alacsonyabb értékben. A háztartási gépeket, elektronikát is forgalmazó eMAG viszont magasabb értékben szállít hasonló számú tételt. Most a méretgazdaságossági előnyök lehetővé teszik számunkra, hogy olcsóbban jussunk hozzá a logisztikai szolgáltatásokhoz” – részletezte a fúzióhoz fűzött reményeket a cégvezető.
Megjegyezte: a Fashion Days menedzsmentje korábban Svájcban működött, de a logisztikai központja és legtöbb alkalmazottja mindig is Bukarestben volt.
A cégfúzió hírét nem véletlenül időzítették az úgynevezett fekete péntek hetére – mondta Cseh Gábor. Online áruház lévén ez a leárazás mindig hatalmas esemény a cég életében, ilyenkor többszörösére nő a weboldal forgalma. A 90 százalékot is elérő kedvezményektől, és a mobiltelefonos vásárlást könnyítő applikáció most megjelentetett 3.0-ás verziójától az idei fekete pénteken negyedmillió termék értékesítését remélik – mondta a vezérigazgató. (MTI, Baranyi László)
Kapcsolódó cikkeink
Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk
Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások…
Tovább olvasom >Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak…
Tovább olvasom >Bababolt szekciót indít az eMAG
Az eMAG jelentős mértékben növelte a baba-mama termékek értékesítését az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >