Fűszerpaprikát nemesít uniós támogatással az Univer
Fűszerpaprika nemesítését és kertészeti technológia fejlesztését végzi a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (GINOP) pályázatán elnyert 531 millió forint vissza nem térítendő támogatásból az Univer Product Zrt. konzorciumi partnereivel – tájékoztatott a cég hétfőn.
A 755,5 millió forint összköltségű program 2020. áprilisára fejeződik be, az Univer konzorciumi partnerei a Szent István Egyetem, a Bay Zoltán Közhasznú Nonprofit Kft. és a Debreceni Egyetem.
A tájékoztatás szerint a fejlesztés célja olyan fűszerpaprika fajták előállítása, amelyek rezisztensek a baktériumokkal szemben. A nemesítéssel előállítandó új fajtasor az Univer ételízesítők megfelelő alapanyag-ellátását biztosítja.
A projekt során emellett olyan új, ipari paradicsom és fűszerpaprika termesztéstechnológiát dolgoznak ki, amely a változó klimatikus viszonyok között képes az ipar igényeinek megfelelő alapanyag biztosítására, olyan öntözési technológiát, amely az öntözővíz mennyiségét optimalizálja, illetve előállítanak kifejezetten a paprika és paradicsom termesztési igényeihez igazodó mikrobakészítményt, amely a termésmennyiségen túl elsősorban a beltartalmi értékeket képes növelni.
A projektnek köszönhetően a konzorcium tagjai összesen 28 kutató-fejlesztői munkahelyet tudnak megőrizni, és további 3 új munkahelyet teremtenek – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >A fiatal gazdák számára is elérhetővé teszi ingyenes pályázatírással kapcsolatos szolgáltatását a NAK
Újabb szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A tavasszal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >