Magazin: Fürdünk az illatokban (1. rész)
Töretlen a tusfürdő kategória növekedése. A kis és nagy kiszerelések aránya változóban, a 250 ml feletti űrtartalom növekvő eladásokat produkál. A kedvező piaci mutatók az innovációkra is pozitívan hatnak, 2018-ban a márkagyártók számos új bevezetéssel szélesítik a kínálatot.
A tusfürdőpiac 2017-ben is folytatta évek óta tartó növekedését mind értékben, mind mennyiségben. A márkagyártók tájékoztatása szerint megindult a verseny a 250 ml alatti és az a feletti kiszerelések között, a nagyobb űrtartalmúak megkezdték az erősödést, főként a hipermarketekben és drogériákban, a kisebb kiszerelések némileg vesztettek piacukból.
– Szegmenseket nézve, mind a női, mind a férfi tusfürdők piaca növekedett az elmúlt évben, és a nagyméretű kiszerelések térnyerése mindkettőnél megfigyelhető – kezdi Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Kft. Skin, hair category managere. – Márkák tekintetében a Baba továbbra is a legkedveltebb tusfürdőmárka a magyar fogyasztók körében, piacvezető szerepe megkérdőjelezhetetlen (Nielsen, 2017. IV. negyedévi adatok alapján).
– A NIVEA számára is sikeres volt a tavalyi év; a kategória növekedésének mértékét meghaladta tusfürdőink növekedése, így a teljes piacon a második legjelentősebb márkává váltunk. (Nielsen 2017 FY vs. 2016 FY) – tájékoztat Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. marketingvezetője.– Bízunk benne, hogy mind a NIVEA, mind a kategória növekedése 2018-ban is folytatódik.
Extra árérzékenység
– A tusfürdőpiac rendkívül kompetitív. A fogyasztók árérzékenyek, és a vásárlások jelentős része promóciós áron történik – mondja Buza Andrea, a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. retail marketingmenedzsere. – 2017-ben a tusfürdő kategória közel 8%-os értékbeni növekedést tudott elérni (Nielsen kiskereskedelmi index, 2017 FY vs. 2016 FY), amellyel a piac egyik meghatározó márkájaként a Palmolive is sikeresen lépést tudott tartani.
– Csatornák fontosságát tekintve a drogériák nőttek a legnagyobb mértékben a hipermarketek rovására – teszi hozzá István Katalin, a Henkel Magyarország Kft. senior brand és trade marketing menedzsere. – A Henkel a piacinál gyorsabb ütemben nőtt, ami piacrész-növekedést eredményezett, főként az új Barnängen márkánknak köszönhetően, de a klasszikus Henkel tusfürdőmárkánkkal, a Fával is sikereket tudtunk elérni.
– A forgalmazott tusfürdők több mint felét a modern kereskedelmi csatornákon keresztül vásárolják a fogyasztók. A natúr, bio- és mentes termékeket vásárlók körében ezek közül is a drogériahálózatok képviselnek magasabb arányt – teszi hozzá Linczmayer Attila, a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt. marketingvezetője.
A legnépszerűbbek
– A Dove női tusfürdő kategóriában töretlen a népszerűsége a Dove Deeply Nourishing, klasszikus Dove illattal rendelkező tusfürdőnknek – tájékoztat Szabó Réka, az Unilever Magyarország Kft. Dove brand menedzsere. – Sokak kedvence lett a Dove Go Fresh Rejuvenate krémtusfürdő körte és aloe vera illattal is. Nagy sikerrel mutatkozott be a Dove Nourishing Secrets termékcsalád is, legkedveltebb termékünk pedig a Dove Glowing Ritual bőrtápláló tusfürdő lótuszvirág-kivonattal és rizstejjel. A Dove férfi kategóriájának legnépszerűbb termékei közé tartozik jelenleg a Dove Men+ Care Extra Fresh, valamint a Clean Comfort tusfürdők, egyaránt 250 ml-es kiszerelésekben, továbbá kiemelten kedvelt a természetes hatású Minerals&Sage variáns is.
– A teljes piacon a nagy kiszerelésű, családi termékek (250 ml-nél nagyobb kiszerelések) részesedése már több mint 50% – jelzi Jáger Melinda. – Ez a szegmens a NIVEA-nál is fókuszban van; legsikeresebb termékeinkből elérhetővé tettük az 500 ml-es kiszerelést is.
– A legnépszerűbb tusfürdő termékünk, a 250 ml-es kiszerelésű Fa mellett az új, 400 ml-es Barnängen márkát jelentős növekedése a legkeresettebb Henkel tusfürdők közé emelte – mondja István Katalin.
– Egyre népszerűbb a Palmolive Gourmet termékcsalád, amely különlegesen krémes állagával és csábító illatával számos fogyasztó kedvencévé vált az elmúlt években – ismerteti Buza Andrea. – Az ország legkedveltebb Palmolive termékei (Nielsen, 2017 FY) változatlanul a Palmolive Naturals tusfürdőcsaládból kerülnek ki, amelyek szinte már a márka ikonjaivá váltak.
– A 250 ml-es kiszerelésben kapható Dermaflora tusfürdők közül leggyakrabban az aloe verás illatot választják. Termékeink forgalmának folyamatos növekedése pozitív visszajelzés a fogyasztóktól – mondja Linczmayer Attila.
A bevezetések éve
– Idén tavasszal mind a férfi, mind a női szegmensben bevezetjük az új Dove tusfürdőhabokat, melyek egyelőre kizárólag a dm üzletek polcain lesznek megtalálhatók 200 ml-es kiszerelésben, rózsaolajos, illetve argánolajos variánsokkal – ismerteti Andavölgyi Bianka, az Unilever Magyarország Kft. Dove junior brand menedzsere. – A Dove Men+Care Clean Comfort és Extra Fresh férfi tusfürdőhab testre és arcra, valamint tusoláshoz és borotválkozáshoz is használható. Ezeken felül a férfiak számára bevezetett legújabb termékünk a Dove Men+Care Charcoal + Clay tusfürdő, mely szenet és agyagot tartalmaz..
– A Fa a vegán trendre válaszként februárban piacra dobta az idei év különlegességét, az Island Vibes termékcsaládot, az első 100%-ban vegán Fa tusfürdőket, deókat és a Fa első radírozós tusfürdőjét egzotikus illatokban és dizájnnal – tájékoztat István Katalin. – A Fa vegán tanúsítvánnyal rendelkező termékeire rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak. Az összetevők nem tartalmazhatnak húst, halat, állati mellékterméket, tojás-, tej- és méhészeti termékeket, továbbá ismert állati eredetű, genetikailag módosított élőlényeket (GMO) vagy géneket sem juttathatnak a termékekbe.
– 2018-ban új illatokkal gazdagítjuk a NIVEA tusfürdőkínálatát – ismerteti Jáger Melinda. – A hölgyek részére a NIVEA Sunshine Love tusfürdőt ajánljuk, mely ápoló aloe verát tartalmaz, és modern, átlátszó flakonban kerül a polcokra. A termék egyediségét illata is garantálja, hisz a kedvelt NIVEA napozó illatát kapta. A férfiaknak két új, fás illatjegyű tusfürdőt vezetünk be, a Deep és a Rock Salt variánsokat, melyek olyan természetes összetevőket tartalmaznak, mint a mikrofinomságú agyag és feketeszén, a polcokon pedig férfias, fekete színű csomagolásban lesznek majd elérhetők.
– Az idei évben a Palmolive számos újdonsággal lepi meg a fogyasztókat – mondja Buza Andrea. – Januártól az erdei gyümölcsös illatú Palmolive Gourmet Berry Delight krémtusfürdő bővíti a Gourmet termékcsaládot, innovációként kerülnek bevezetésre a Palmolive Aroma Sensations So Luminous és So Fabulos tusfürdők, amelyek egy cseppnyi olajjal teszik élvezetesebbé a fürdést.
– Idén több termékfejlesztéssel is készülünk a károsanyag-mentes Dermaflora 0% termékcsaládban – tájékoztat Linczmayer Attila. – Kínálatunkban hamarosan megjelenik az argánolaj–mézes termékcsalád is, a tusfürdő mellett sampon, testápoló, folyékony szappan, deo stift és kézkrém termékekkel is.
Jung A.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >