Magazin: Fürdünk az illatokban (1. rész)

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 18. 07:14

Töretlen a tusfürdő kategória növekedése. A kis és nagy kiszerelések aránya változóban, a 250 ml feletti űrtartalom növekvő eladásokat produkál. A kedvező piaci mutatók az innovációkra is pozitívan hatnak, 2018-ban a márkagyártók számos új bevezetéssel szélesítik a kínálatot.

tusfürdőpiac 2017-ben is folytatta évek óta tartó növekedését mind értékben, mind mennyiségben. A márkagyártók tájékoztatása szerint megindult a verseny a 250 ml alatti és az a feletti kiszerelések között, a nagyobb űrtartalmúak megkezdték az erősödést, főként a hipermarketekben és drogériákban, a kisebb kiszerelések némileg vesztettek piacukból.

– Szegmenseket nézve, mind a női, mind a férfi tusfürdők piaca növekedett az elmúlt évben, és a nagyméretű kiszerelések térnyerése mindkettőnél megfigyelhető – kezdi Molnár Zsófia, az Unilever Magyarország Kft. Skin, hair category managere. – Márkák tekintetében a Baba továbbra is a legkedveltebb tusfürdőmárka a magyar fogyasztók körében, piacvezető szerepe megkérdőjelezhetetlen (Nielsen, 2017. IV. negyedévi adatok alapján).

Jáger Melinda
marketingvezető
Beiersdorf

– A NIVEA számára is sikeres volt a tavalyi év; a kategória növekedésének mértékét meghaladta tusfürdőink növekedése, így a teljes piacon a második legjelentősebb márkává váltunk. (Nielsen 2017 FY vs. 2016 FY) – tájékoztat Jáger Melinda, a Beiersdorf Kft. marketingvezetője.– Bízunk benne, hogy mind a NIVEA, mind a kategória növekedése 2018-ban is folytatódik.

 

 

Extra árérzékenység

Buza Andrea
retail marketingmenedzser
Colgate-Palmolive Magyarország

– A tusfürdőpiac rendkívül kompetitív. A fogyasztók árérzékenyek, és a vásárlások jelentős része promóciós áron történik – mondja Buza Andrea, a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. retail marketingmenedzsere. – 2017-ben a tusfürdő kategória közel 8%-os értékbeni növekedést tudott elérni (Nielsen kiskereskedelmi index, 2017 FY vs. 2016 FY), amellyel a piac egyik meghatározó márkájaként a Palmolive is sikeresen lépést tudott tartani.

– Csatornák fontosságát tekintve a drogériák nőttek a legnagyobb mértékben a hipermarketek rovására – teszi hozzá István Katalin, a Henkel Magyarország Kft. senior brand és trade marketing menedzsere. – A Henkel a piacinál gyorsabb ütemben nőtt, ami piacrész-növekedést eredményezett, főként az új Barnängen márkánknak köszönhetően, de a klasszikus Henkel tusfürdőmárkánkkal, a Fával is sikereket tudtunk elérni.

– A forgalmazott tusfürdők több mint felét a modern kereskedelmi csatornákon keresztül vásárolják a fogyasztók. A natúr, bio- és mentes termékeket vásárlók körében ezek közül is a drogériahálózatok képviselnek magasabb arányt – teszi hozzá Linczmayer Attila, a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt. marketingvezetője.

A legnépszerűbbek

Szabó Réka
Dove brand menedzser
Unilever Magyarország

– A Dove női tusfürdő kategóriában töretlen a népszerűsége a Dove Deeply Nourishing, klasszikus Dove illattal rendelkező tusfürdőnknek – tájékoztat Szabó Réka, az Unilever Magyarország Kft. Dove brand menedzsere. – Sokak kedvence lett a Dove Go Fresh Rejuvenate krémtusfürdő körte és aloe vera illattal is. Nagy sikerrel mutatkozott be a Dove Nourishing Secrets termékcsalád is, legkedveltebb termékünk pedig a Dove Glowing Ritual bőrtápláló tusfürdő lótuszvirág-kivonattal és rizstejjel. A Dove férfi kategóriájának legnépszerűbb termékei közé tartozik jelenleg a Dove Men+ Care Extra Fresh, valamint a Clean Comfort tusfürdők, egyaránt 250 ml-es kiszerelésekben, továbbá kiemelten kedvelt a természetes hatású Minerals&Sage variáns is.

– A teljes piacon a nagy kiszerelésű, családi termékek (250 ml-nél nagyobb kiszerelések) részesedése már több mint 50% – jelzi Jáger Melinda. – Ez a szegmens a NIVEA-nál is fókuszban van; legsikeresebb termékeinkből elérhetővé tettük az 500 ml-es kiszerelést is.

István Katalin
senior brand és trade
marketing menedzser
Henkel Magyarország

– A legnépszerűbb tusfürdő termékünk, a 250 ml-es kiszerelésű Fa mellett az új, 400 ml-es Barnängen márkát jelentős növekedése a legkeresettebb Henkel tusfürdők közé emelte – mondja István Katalin.

– Egyre népszerűbb a Palmolive Gourmet termékcsalád, amely különlegesen krémes állagával és csábító illatával számos fogyasztó kedvencévé vált az elmúlt években – ismerteti Buza Andrea. – Az ország legkedveltebb Palmolive termékei (Nielsen, 2017 FY) változatlanul a Palmolive Naturals tusfürdőcsaládból kerülnek ki, amelyek szinte már a márka ikonjaivá váltak.

– A 250 ml-es kiszerelésben kapható Dermaflora tusfürdők közül leggyakrabban az aloe verás illatot választják. Termékeink forgalmának folyamatos növekedése pozitív visszajelzés a fogyasztóktól – mondja Linczmayer Attila.

A bevezetések éve

Andavölgyi Bianka
junior brand menedzser
Unilever Magyarország

– Idén tavasszal mind a férfi, mind a női szegmensben bevezetjük az új Dove tusfürdőhabokat, melyek egyelőre kizárólag a dm üzletek polcain lesznek megtalálhatók 200 ml-es kiszerelésben, rózsaolajos, illetve argánolajos variánsokkal – ismerteti Andavölgyi Bianka, az Unilever Magyarország Kft. Dove junior brand menedzsere. – A Dove Men+Care Clean Comfort és Extra Fresh férfi tusfürdőhab testre és arcra, valamint tusoláshoz és borotválkozáshoz is használható. Ezeken felül a férfiak számára bevezetett legújabb termékünk a Dove Men+Care Charcoal + Clay tusfürdő, mely szenet és agyagot tartalmaz..

– A Fa a vegán trendre válaszként februárban piacra dobta az idei év különlegességét, az Island Vibes termékcsaládot, az első 100%-ban vegán Fa tusfürdőket, deókat és a Fa első radírozós tusfürdőjét egzotikus illatokban és dizájnnal – tájékoztat István Katalin. – A Fa vegán tanúsítvánnyal rendelkező termékeire rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak. Az összetevők nem tartalmazhatnak húst, halat, állati mellékterméket, tojás-, tej- és méhészeti termékeket, továbbá ismert állati eredetű, genetikailag módosított élőlényeket (GMO) vagy géneket sem juttathatnak a termékekbe.

– 2018-ban új illatokkal gazdagítjuk a NIVEA tusfürdőkínálatát – ismerteti Jáger Melinda. – A hölgyek részére a NIVEA Sunshine Love tusfürdőt ajánljuk, mely ápoló aloe verát tartalmaz, és modern, átlátszó flakonban kerül a polcokra. A termék egyediségét illata is garantálja, hisz a kedvelt NIVEA napozó illatát kapta. A férfiaknak két új, fás illatjegyű tusfürdőt vezetünk be, a Deep és a Rock Salt variánsokat, melyek olyan természetes összetevőket tartalmaznak, mint a mikrofinomságú agyag és feketeszén, a polcokon pedig férfias, fekete színű csomagolásban lesznek majd elérhetők.

Linczmayer Attila
marketingvezető
Florin

– Az idei évben a Palmolive számos újdonsággal lepi meg a fogyasztókat – mondja Buza Andrea. – Januártól az erdei gyümölcsös illatú Palmolive Gourmet Berry Delight krémtusfürdő bővíti a Gourmet termékcsaládot, innovációként kerülnek bevezetésre a Palmolive Aroma Sensations So Luminous és So Fabulos tusfürdők, amelyek egy cseppnyi olajjal teszik élvezetesebbé a fürdést.

– Idén több termékfejlesztéssel is készülünk a károsanyag-mentes Dermaflora 0% termékcsaládban – tájékoztat Linczmayer Attila. – Kínálatunkban hamarosan megjelenik az argánolaj–mézes termékcsalád is, a tusfürdő mellett sampon, testápoló, folyékony szappan, deo stift és kézkrém termékekkel is.

Jung A.

Kapcsolódó cikkeink