FruitVeB: évente 420-440 ezer tonna zöldség terem az üvegházakban
Magyarországon 2500-2600 hektáron folyik üvegházakban, fóliákban zöldséghajtatás, innen évente mintegy 420-440 ezer tonna zöldséget takarítanak be a termelők – közölte a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke csütörtökön az MTI-vel.
Ledó Ferenc elmondta, a piacokon és az áruházláncokban már megjelentek a magyar primőr zöldségek, főleg a termálvízzel fűtött üvegházakból, fóliasátrakból érkezik nagyobb mennyiségben például a paprika, paradicsom és az uborka.
Hozzátette, a hidegfóliákból is elkezdték a hidegtűrő növények szedését, például a salátaféléket, a hónapos retket, a kínai kelt, és a zöldhagymát.
Az elnök szerint az üvegházi és fóliás termelésnek köszönhetően a legtöbb hajtatott termékből a magyarországi termelők április közepétől november végéig folyamatos látják el a piacokat. Megjegyezte: a magyar primőráru a kisebb szállítási távolság miatt frissebb, ezért jobb minőségű, mint az import. Ezt általában az árban is tudják érvényesíteni a termelők, főként a piacokon, az áruházláncokban azonban kevésbé – tette hozzá.
A magyar zöldségek aránya a fontosabb termékek, például a paprika, paradicsom esetében húsvét után már eléri a 60-70 százalékot a primőrök között, május elejére pedig a 80-90 százalékot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Előresietett a természet: korábban indul a bogyós gyümölcsök szezonja
Az idei meleg tél és enyhe tavasz következtében a természet…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >