Frissdiplomás felmérés: az egészséges életmód a munkahelyen is egyre fontosabb
A Nestlé felmérése szerint a végzős egyetemisták és főiskolások életmódjuk egészségesebbé tételének támogatását is várják leendő munkahelyeiktől
Továbbra is kiemelt helyen szerepel a vállalatok felelősségvállalási tevékenysége a frissdiplomások munkahely-választását befolyásoló szempontok között – derül ki a Nestlé által a frissdiplomások körében végzett idei felmérésből. Érdekes az egészséges életmód, valamint a munkavállalói jóléti programok előretörése azok között a felelősségvállalási programok között, amelyekkel a leendő munkavállalók a leginkább azonosulnának. A menedzsment trainee programok, illetve a munkahelyi rotációk népszerűsége töretlenül növekszik.
A kérdőívre kapott válaszok alapján elmondható, hogy 2009-hez képest (18-ról 21%-ra) nőtt azok száma, akik számára nagyon fontos a potenciális munkáltató társadalmi-környezeti szerepvállalása. A válaszadók 44%-ának jellemzően fontos, 29%-uknak pedig mérsékelten fontos a felelős vállalati magatartás.
Ezzel párhuzamosan idén többen vannak azok a pályakezdő fiatalok (14%) is, akik folyamatosan tájékozódnak, nyomon követik az általuk megpályázott vállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységét. A tavalyi évhez képest (81%-ra) nőtt azok aránya is, akik legalább részinformációkkal rendelkeznek azoknak a vállalatoknak a CSR tevékenységéről, ahová pályázatukat beadták.
A tavalyihoz hasonlóan a felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be).
Csakúgy, mint tavaly, a képzést követő második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (60%). Míg tavaly a harmadik helyen a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő szemléletformálás állt, addig idén a válaszadók közel fele (49%) a táplálkozás, egészség és wellness CSR-tevékenységeket emelte ki és tartotta igazán fontosnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >