Frissdiplomás felmérés: az egészséges életmód a munkahelyen is egyre fontosabb
A Nestlé felmérése szerint a végzős egyetemisták és főiskolások életmódjuk egészségesebbé tételének támogatását is várják leendő munkahelyeiktől
Továbbra is kiemelt helyen szerepel a vállalatok felelősségvállalási tevékenysége a frissdiplomások munkahely-választását befolyásoló szempontok között – derül ki a Nestlé által a frissdiplomások körében végzett idei felmérésből. Érdekes az egészséges életmód, valamint a munkavállalói jóléti programok előretörése azok között a felelősségvállalási programok között, amelyekkel a leendő munkavállalók a leginkább azonosulnának. A menedzsment trainee programok, illetve a munkahelyi rotációk népszerűsége töretlenül növekszik.
A kérdőívre kapott válaszok alapján elmondható, hogy 2009-hez képest (18-ról 21%-ra) nőtt azok száma, akik számára nagyon fontos a potenciális munkáltató társadalmi-környezeti szerepvállalása. A válaszadók 44%-ának jellemzően fontos, 29%-uknak pedig mérsékelten fontos a felelős vállalati magatartás.
Ezzel párhuzamosan idén többen vannak azok a pályakezdő fiatalok (14%) is, akik folyamatosan tájékozódnak, nyomon követik az általuk megpályázott vállalat társadalmi felelősségvállalási tevékenységét. A tavalyi évhez képest (81%-ra) nőtt azok aránya is, akik legalább részinformációkkal rendelkeznek azoknak a vállalatoknak a CSR tevékenységéről, ahová pályázatukat beadták.
A tavalyihoz hasonlóan a felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be).
Csakúgy, mint tavaly, a képzést követő második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (60%). Míg tavaly a harmadik helyen a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő szemléletformálás állt, addig idén a válaszadók közel fele (49%) a táplálkozás, egészség és wellness CSR-tevékenységeket emelte ki és tartotta igazán fontosnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >