Friss felmérés a védjegyekről
A hazánk legismertebb eredetjelölő védjegyeit üzemeltető „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. szüreti mulatsággal egybekötött partnertalálkozó keretében mutatta be legfrissebb fogyasztói felmérésének eredményeit.
A társaság ügyvezetője, Kecskeméti Attila legfontosabbnak azt tartotta kiemelni, hogy a válaszadók jelentős része azért választja az itthon készült termékeket – amellett, hogy ezzel a hazai vállalkozásokat támogatja (80%) –, mert azokat biztonságosabbnak tartja, mint a bizonytalan eredetű importtermékeket (60%). Ugyanakkor csak kevesen ismerik fel az összefüggést (28%), hogy ezzel saját magukat is támogatják.
Sokan azért nem vesznek magyar termékeket – amellett, hogy drágának ítélik (35%) –, mert nehéz azokat felismerni (27%). A termékeken szereplő jól ismert védjegyek bizalmat keltenek a fogyasztók egy jelentős részében (39%) és arról adnak tájékoztatást, hogy a termék itthon készül (76%). A három logó – magyar, hazai és hazai feldolgozású – közötti tartalmi különbséget azonban a fogyasztók 99%-a nem ismeri.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >