A Frieslandnél már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak
Már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak Mátészalkán a FrieslandCampina Hungária Zrt.-nél – mondta az MTI-nek Szautner Péter, a cég vezérigazgatója pénteken a XII. Coop Rally nyolcadik állomásán.
A vezérigazgató emlékeztetett arra: a mátészalkai üzemben a késztermék-előállítás az elmúlt négy évben több mint 15 százalékkal növekedett, főként a márkázott és feldolgozott termékek gyártását növelték.
A múlt évben a Friesland Hungária Zrt. árbevétele mintegy 30 milliárd forint volt, ami 8 százalékkal haladta meg az előző évit. A mátészalkai gyárban készül a Túró Rudi már a múlt század 60-as éveinek vége óta, most ez a termék árbevétele adja az összes árbevétel 40-45 százalékát. A Túró Rudi mellett egyéb Pöttyös és Milli termékek gyártása is folyik az üzemben. A termékek 95 százalékát belföldön értékesítik, a fennmaradó hányadot elsősorban Romániában és Szlovákiában adják el.
Évente termékfejlesztésre 100 milliós nagyságrendben költ a FrieslandCampina Hungária Zrt., legutóbb 2014-ben egy desszertüzemet építettek Mátészalkán mintegy 800 millió forintos beruházással. A társaságnál mintegy 300 ember dolgozik, és évente 33-35 millió liter tejet dolgoznak fel a cégnél. 45 magyarországi termelővel állnak kapcsolatban a régióban, hosszú távú szerződés alapján. A következő ötéves fejlesztési ciklusban kapacitásbővítést és technológiai fejlesztést is terveznek a mátészalkai gyárban – mondta a vezérigazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >