A Frieslandnél már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak
Már a következő öt év fejlesztési tervein dolgoznak Mátészalkán a FrieslandCampina Hungária Zrt.-nél – mondta az MTI-nek Szautner Péter, a cég vezérigazgatója pénteken a XII. Coop Rally nyolcadik állomásán.
A vezérigazgató emlékeztetett arra: a mátészalkai üzemben a késztermék-előállítás az elmúlt négy évben több mint 15 százalékkal növekedett, főként a márkázott és feldolgozott termékek gyártását növelték.
A múlt évben a Friesland Hungária Zrt. árbevétele mintegy 30 milliárd forint volt, ami 8 százalékkal haladta meg az előző évit. A mátészalkai gyárban készül a Túró Rudi már a múlt század 60-as éveinek vége óta, most ez a termék árbevétele adja az összes árbevétel 40-45 százalékát. A Túró Rudi mellett egyéb Pöttyös és Milli termékek gyártása is folyik az üzemben. A termékek 95 százalékát belföldön értékesítik, a fennmaradó hányadot elsősorban Romániában és Szlovákiában adják el.
Évente termékfejlesztésre 100 milliós nagyságrendben költ a FrieslandCampina Hungária Zrt., legutóbb 2014-ben egy desszertüzemet építettek Mátészalkán mintegy 800 millió forintos beruházással. A társaságnál mintegy 300 ember dolgozik, és évente 33-35 millió liter tejet dolgoznak fel a cégnél. 45 magyarországi termelővel állnak kapcsolatban a régióban, hosszú távú szerződés alapján. A következő ötéves fejlesztési ciklusban kapacitásbővítést és technológiai fejlesztést is terveznek a mátészalkai gyárban – mondta a vezérigazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Agrárkamara az általános iskolások számára idén is szervez pályaorientációs táborokat
Az agrárszakmák népszerűsítése érdekében idén is ingyenes pályaorientációs táborokat szervez…
Tovább olvasom >KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >