Franciaországban vásároltak legtöbbet vámmentesen a kínaiak tavaly
Az európai országok, ezen belül Franciaország bizonyult a külföldön vámmentesen vásárló kínaiak legnépszerűbb célpontjának – derül ki a Global Blue vásárlóturizmussal kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtó cég adataiból, melyeket a China Daily napilap idéz.
A svájci székhelyű cég saját rendszerén keresztül bonyolított tranzakciókat összegző statisztikája szerint csaknem hárommilliárd eurót költöttek vámmentes vásárlásra a kínaiak 2012-ben. Ez rekord nagyságú, 60 százalékos növekedés 2011-hez képest, idénre szintén kétszámjegyű, ám szerényebb mértékű, 20-25 százalékos bővülést valószínűsít a cég.
A globális vásárlóturizmussal kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtó vállalat összes tranzakcióinak mintegy egynegyedét a kínai vásárlók generálják, a kínai középosztály bővülésével és a rendelkezésre álló jövedelmek emelkedésével arányuk a következő években is tovább növekedhet.
A kínai turisták több mint 80 százaléka külföldi utazása elengedhetetlen részének tartja a vásárlást – állítja a Global Blue. A statisztikák szerint a legtöbb turista Franciaországban vásárolt be vámmentesen, legjobban ugyanakkor Németországot kedvelik. A kínai vásárlók költötték fejenként a legtöbbet a világon 2012-ben, átlagosan 875 eurót, mindenek előtt órára, ékszerre és ruhára.
Bár a külföldön vásárlók számának emelkedése várható a következő években is, a bővülés ütemét az elektronikus kereskedelem népszerűségének növekedése is befolyásolja majd – jegyzi meg a China Daily. A hagyományos boltokénál alacsonyabb árakat kínáló internetes áruházak már most is jelentős konkurenciát jelentenek a piacon. Az internetes kereskedelem az elmúlt tíz évben évente átlagosan 120 százalékkal nőtt az országban, a hivatalos statisztikák szerint tavaly már az összes kereskedelmi tranzakció 6 százaléka az interneten bonyolódott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >