Franciaországban lassult, Spanyolországban gyorsult az élelmiszerinfláció
Áprilisban Franciaországban az éves infláció 2,2 százalékra lassult a márciusi 2,3 százalékról, amint azt a francia statisztikai hivatal, az Insee jelentette. Ezzel szemben Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 3,3 százalékra gyorsult az előző havi 3,2 százalékról, az Instituto Nacional de Estadística (INE) szerint.
Franciaországban az élelmiszerárak növekedése csökkent: áprilisban éves összevetésben 1,2 százalékra lassult a márciusi 1,3 százalékról. Ezzel egyidejűleg az energiaárak növekedése 3,8 százalékra gyorsult. A feldolgozott ipari termékek árai áprilisban 0,1 százalékkal csökkentek. A szolgáltatások árai stabilan 3 százalékos növekedést mutattak.
Spanyolországban az élelmiszer- és alkoholmentes italok árai gyorsuló ütemben drágultak. Az éves maginfláció – amely kizárja az élelmiszer- és energiaárakat – 2,9 százalékra mérséklődött, ami 2022 januárja óta a legalacsonyabb érték. A harmonizált fogyasztói árindex (HICP) éves növekedése 3,4 százalékra emelkedett.
Mindkét ország esetében az adatok összehasonlíthatóak az uniós célokra kalkulált HICP-index alapján, amely Franciaországban áprilisban 2,4 százalékos, míg Spanyolországban 3,4 százalékos éves növekedést mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >Több spanyol városban tiltakoztak ismét a tömegturizmus miatt
Több spanyol nagyvárosban is számos tüntető vonult ismét utcára vasárnap,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >