Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour második negyedéves és első féléves pénzügyi eredményeivel. A növekedés hajtómotorját fő piacai, Franciaország és Brazília jelentette.
A francia kiskereskedő megerősíti a 2024-re vonatkozó pénzügyi céljait, és bizakodva kezdi meg az év második felét – áll a sajtóközleményben. A vegyes gazdasági környezetben a csoport nagyon jó teljesítményt nyújtott két fő piacán, Franciaországban és Brazíliában – mondta Alexandre Bompard vezérigazgató. Európában a kereskedő saját állítása szerint az időjárás miatt szenvedett hátrányt.
Franciaországban a csoport 23 korábbi Casino üzlet felvásárlásával, valamint 175 Cora és Match szupermarket integrálásával növelte jelenlétét. Emellett rekordszámú új franchise-üzlettel is bővült: 166 kényelmi boltot nyitott. Piaci részesedése a hazai piacon így 2012 óta a legmagasabb szintet érte el. Az első félévben azonban az eladások 2%-kal csökkentek, amit a kereskedő szerint az inflációs csúcsot követő alacsonyabb árak idéztek elő.
A Carrefour árbevétele a második negyedévben 10,8%-kal, míg az év első felében 12,1%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA 3,4%-kal 1,92 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény 6,2%-kal 743 millió euróra emelkedett. A működési árrés 11 bázisponttal 1,8%-ra javult. Az e-kereskedelem jelentősen, 28%-kal bővült a második negyedévben és 30%-kal az első félévben. Brazíliában a bruttó kereskedelmi forgalom 46 %-kal nőtt. Európában (Franciaország kivételével) a nyereség az év első felében a felére csökkent, a 2023-as 164 millió euróról 84 millió euróra.
A Carrefour arra számít, hogy a 2024-es évet nagyobb nyereséggel zárja. A párizsi olimpia, amelynek a vállalat az egyik fő szponzora, nagyobb láthatóságot biztosít a kereskedőnek, és egyben népszerűsítheti az általa vallott értékeket.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >