Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour második negyedéves és első féléves pénzügyi eredményeivel. A növekedés hajtómotorját fő piacai, Franciaország és Brazília jelentette.
A francia kiskereskedő megerősíti a 2024-re vonatkozó pénzügyi céljait, és bizakodva kezdi meg az év második felét – áll a sajtóközleményben. A vegyes gazdasági környezetben a csoport nagyon jó teljesítményt nyújtott két fő piacán, Franciaországban és Brazíliában – mondta Alexandre Bompard vezérigazgató. Európában a kereskedő saját állítása szerint az időjárás miatt szenvedett hátrányt.
Franciaországban a csoport 23 korábbi Casino üzlet felvásárlásával, valamint 175 Cora és Match szupermarket integrálásával növelte jelenlétét. Emellett rekordszámú új franchise-üzlettel is bővült: 166 kényelmi boltot nyitott. Piaci részesedése a hazai piacon így 2012 óta a legmagasabb szintet érte el. Az első félévben azonban az eladások 2%-kal csökkentek, amit a kereskedő szerint az inflációs csúcsot követő alacsonyabb árak idéztek elő.
A Carrefour árbevétele a második negyedévben 10,8%-kal, míg az év első felében 12,1%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA 3,4%-kal 1,92 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény 6,2%-kal 743 millió euróra emelkedett. A működési árrés 11 bázisponttal 1,8%-ra javult. Az e-kereskedelem jelentősen, 28%-kal bővült a második negyedévben és 30%-kal az első félévben. Brazíliában a bruttó kereskedelmi forgalom 46 %-kal nőtt. Európában (Franciaország kivételével) a nyereség az év első felében a felére csökkent, a 2023-as 164 millió euróról 84 millió euróra.
A Carrefour arra számít, hogy a 2024-es évet nagyobb nyereséggel zárja. A párizsi olimpia, amelynek a vállalat az egyik fő szponzora, nagyobb láthatóságot biztosít a kereskedőnek, és egyben népszerűsítheti az általa vallott értékeket.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Tovább terjeszkedik a Picnic Franciaországban
A holland online szupermarket, a Picnic tovább növeli jelenlétét Franciaországban…
Tovább olvasom >Megnyitotta a Lidl Európa legnagyobb logisztikai központját
A Lidl megnyitotta új zászlóshajó logisztikai központját a Párizstól délnyugatra…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük az agrárkapcsolatainkat Franciaországgal
Franciaország fontos szövetségese hazánknak a Közös Agrárpolitika megerősítése és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >