Franciaországban a vártnál nagyobb mértékben nőtt a szeptemberi üzleti bizalomindex
Franciaországban február óta a legmagasabb szintre emelkedett az üzleti bizalomindex szeptemberben, annak ellenére, hogy az országban az elmúlt hetekben ismét megszaporodott a koronavírusos betegek száma.
A statisztikai hivatal, az INSEE honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint az általa vezetett bizalomindex 92 pontra nőtt az augusztusi 90 pontról, de még így is elmarad a hosszútávú 100 pontos átlagtól.
A szakértők által különösen figyelemmel követett ipari szektor bizalomindexe az augusztusi 92 pontról 96 pontra ugrott. Egyebek között a szolgáltatási ágazat indexe 93 pontról 95 pontra javult, míg a foglalkoztatási mutató 88 pontról 93 pontra emelkedett.
A koronavírus miatt gyakorlatilag az egész francia gazdaság leállt március 17. és május 11. között, mintegy 12 millió embert bocsátottak el rövidebb, vagy hosszabb időre. A gazdaság teljesítménye rekordmértékben, 13,8 százalékkal csökkent a második negyedévben az előző negyedévvel összevetve.
A francia hazai össztermék (GDP) 5,9 százalékkal zsugorodott az első negyedévben, miután a tavalyi utolsó negyedévben 0,2 százalékos gazdasági csökkenést jegyeztek fel.
Az INSEE előrejelzése szerint a folyó harmadik negyedévben a GDP már akár 19 százalékkal is nőhet és további 3 százalékkal az utolsó negyedévben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Nőtt a Magyarországon működő francia élelmiszeriparhoz kötődő vállalatok száma is
Magyarországon 544 francia tulajdonú vállalat működik, csaknem 11 százalékkal több,…
Tovább olvasom >Orvosi tápszerek gyártásába invesztál a Danone Franciaországban
A Danone bejelentette, hogy 70 millió eurós beruházást eszközöl egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >