Franciaország és Németország tiltaná a zsugorflációt
A francia és a német kormány is be akarja tiltani a zsugorflációt, mert szerintük a gyártók a termékcsomagolások tartalmának csökkentésével az áremelkedést álcázzák, és ez legalábbis „félrevezető”.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter, Steffi Lemke egy új törvénnyel kíván fellépni a szupermarketekben tapasztalható rejtett áremelések ellen, amelynek célja, hogy betiltsa mind az azonos méretű, de csökkentett tartalmú, mind a nagyobb méretű, ám azonos tartalmú csomagolásokat.
– Ez az a pont, ahol a fogyasztókat félrevezetik – fejtette ki a miniszter a Handelsblattnak, hozzátéve, hogy ezt a gyakorlatot a hulladékmennyiség keletkezésének megelőzése szempontjából is elfogadhatatlannak tartja.
Franciaországban Bruno Le Maire gazdasági miniszter az, aki tilalmat akar bevezetni, mely törekvését Elisabeth Borne miniszterelnök is azonnal támogatta. A tervek szerint novembertől a gyártókat arra köteleznék, hogy a csomagolásban lévő tartalom változását kifejezetten tüntessék fel a címkén.
A bejelentésekre érkező reakciók nem mindenhol egyformán lelkesek: különösen liberális források szerint az intézkedés felesleges, míg a gyártók szerint a zsugorfláció valójában csak nagyon kis problémát jelent. Jean-Philippe André, a francia élelmiszeripari szövetség, az ANIA vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy e szempontból az üzletláncokhoz beszállított áruk alig 0,2%-áról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Hónapokat várhatunk egy hibás termék javítására – mit tehet ilyenkor a fogyasztó?
Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ)…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >