Franciaország és Németország tiltaná a zsugorflációt
A francia és a német kormány is be akarja tiltani a zsugorflációt, mert szerintük a gyártók a termékcsomagolások tartalmának csökkentésével az áremelkedést álcázzák, és ez legalábbis „félrevezető”.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter, Steffi Lemke egy új törvénnyel kíván fellépni a szupermarketekben tapasztalható rejtett áremelések ellen, amelynek célja, hogy betiltsa mind az azonos méretű, de csökkentett tartalmú, mind a nagyobb méretű, ám azonos tartalmú csomagolásokat.
– Ez az a pont, ahol a fogyasztókat félrevezetik – fejtette ki a miniszter a Handelsblattnak, hozzátéve, hogy ezt a gyakorlatot a hulladékmennyiség keletkezésének megelőzése szempontjából is elfogadhatatlannak tartja.
Franciaországban Bruno Le Maire gazdasági miniszter az, aki tilalmat akar bevezetni, mely törekvését Elisabeth Borne miniszterelnök is azonnal támogatta. A tervek szerint novembertől a gyártókat arra köteleznék, hogy a csomagolásban lévő tartalom változását kifejezetten tüntessék fel a címkén.
A bejelentésekre érkező reakciók nem mindenhol egyformán lelkesek: különösen liberális források szerint az intézkedés felesleges, míg a gyártók szerint a zsugorfláció valójában csak nagyon kis problémát jelent. Jean-Philippe André, a francia élelmiszeripari szövetség, az ANIA vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy e szempontból az üzletláncokhoz beszállított áruk alig 0,2%-áról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >