Franciaország és Németország tiltaná a zsugorflációt
A francia és a német kormány is be akarja tiltani a zsugorflációt, mert szerintük a gyártók a termékcsomagolások tartalmának csökkentésével az áremelkedést álcázzák, és ez legalábbis „félrevezető”.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter, Steffi Lemke egy új törvénnyel kíván fellépni a szupermarketekben tapasztalható rejtett áremelések ellen, amelynek célja, hogy betiltsa mind az azonos méretű, de csökkentett tartalmú, mind a nagyobb méretű, ám azonos tartalmú csomagolásokat.
– Ez az a pont, ahol a fogyasztókat félrevezetik – fejtette ki a miniszter a Handelsblattnak, hozzátéve, hogy ezt a gyakorlatot a hulladékmennyiség keletkezésének megelőzése szempontjából is elfogadhatatlannak tartja.
Franciaországban Bruno Le Maire gazdasági miniszter az, aki tilalmat akar bevezetni, mely törekvését Elisabeth Borne miniszterelnök is azonnal támogatta. A tervek szerint novembertől a gyártókat arra köteleznék, hogy a csomagolásban lévő tartalom változását kifejezetten tüntessék fel a címkén.
A bejelentésekre érkező reakciók nem mindenhol egyformán lelkesek: különösen liberális források szerint az intézkedés felesleges, míg a gyártók szerint a zsugorfláció valójában csak nagyon kis problémát jelent. Jean-Philippe André, a francia élelmiszeripari szövetség, az ANIA vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy e szempontból az üzletláncokhoz beszállított áruk alig 0,2%-áról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >