Franciaország és Németország tiltaná a zsugorflációt
A francia és a német kormány is be akarja tiltani a zsugorflációt, mert szerintük a gyártók a termékcsomagolások tartalmának csökkentésével az áremelkedést álcázzák, és ez legalábbis „félrevezető”.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter, Steffi Lemke egy új törvénnyel kíván fellépni a szupermarketekben tapasztalható rejtett áremelések ellen, amelynek célja, hogy betiltsa mind az azonos méretű, de csökkentett tartalmú, mind a nagyobb méretű, ám azonos tartalmú csomagolásokat.
– Ez az a pont, ahol a fogyasztókat félrevezetik – fejtette ki a miniszter a Handelsblattnak, hozzátéve, hogy ezt a gyakorlatot a hulladékmennyiség keletkezésének megelőzése szempontjából is elfogadhatatlannak tartja.
Franciaországban Bruno Le Maire gazdasági miniszter az, aki tilalmat akar bevezetni, mely törekvését Elisabeth Borne miniszterelnök is azonnal támogatta. A tervek szerint novembertől a gyártókat arra köteleznék, hogy a csomagolásban lévő tartalom változását kifejezetten tüntessék fel a címkén.
A bejelentésekre érkező reakciók nem mindenhol egyformán lelkesek: különösen liberális források szerint az intézkedés felesleges, míg a gyártók szerint a zsugorfláció valójában csak nagyon kis problémát jelent. Jean-Philippe André, a francia élelmiszeripari szövetség, az ANIA vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy e szempontból az üzletláncokhoz beszállított áruk alig 0,2%-áról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >