Franciaország és Németország tiltaná a zsugorflációt
A francia és a német kormány is be akarja tiltani a zsugorflációt, mert szerintük a gyártók a termékcsomagolások tartalmának csökkentésével az áremelkedést álcázzák, és ez legalábbis „félrevezető”.
Németországban a fogyasztóvédelmi miniszter, Steffi Lemke egy új törvénnyel kíván fellépni a szupermarketekben tapasztalható rejtett áremelések ellen, amelynek célja, hogy betiltsa mind az azonos méretű, de csökkentett tartalmú, mind a nagyobb méretű, ám azonos tartalmú csomagolásokat.
– Ez az a pont, ahol a fogyasztókat félrevezetik – fejtette ki a miniszter a Handelsblattnak, hozzátéve, hogy ezt a gyakorlatot a hulladékmennyiség keletkezésének megelőzése szempontjából is elfogadhatatlannak tartja.
Franciaországban Bruno Le Maire gazdasági miniszter az, aki tilalmat akar bevezetni, mely törekvését Elisabeth Borne miniszterelnök is azonnal támogatta. A tervek szerint novembertől a gyártókat arra köteleznék, hogy a csomagolásban lévő tartalom változását kifejezetten tüntessék fel a címkén.
A bejelentésekre érkező reakciók nem mindenhol egyformán lelkesek: különösen liberális források szerint az intézkedés felesleges, míg a gyártók szerint a zsugorfláció valójában csak nagyon kis problémát jelent. Jean-Philippe André, a francia élelmiszeripari szövetség, az ANIA vezetője korábban azt nyilatkozta, hogy e szempontból az üzletláncokhoz beszállított áruk alig 0,2%-áról van szó.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >