Franchise híradó

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 10. 05. 08:00

Franchise híradóMegérkezett az Il Patio
Júliusban megnyitotta első budapesti Il Patio éttermét a brandtulajdonos Rosinter Restaurants Holding. A 125 vendég fogadására alkalmas, 400 négyzetméteres üzlet, amely a Nagykörúton üzemel, a cégcsoport ötödik fővárosi képviselője, és úgynevezett comborendszerben – a Planet Sushi étteremmel közös térben – kapott elhelyezést. A Rosinter Restaurants Holding nem csak ezt a két saját márkát képviseli, franchise-rendszerben a cégcsoporthoz tartozik a TGI Friday és több más brand mellett a közös vállalkozásban működő, Magyarországra is készülő Cocta Coffee is. Az Il Patio olasz konyhát képviselő „casuel dining” étteremlánc, amelynek minden egyes üzlete egy-egy talján város hangulatát idézi, és az adott régió ízeit kínálja a vendégeknek. A koncepció 2004-ben jött létre, a korábbi Patio Pizza-brand újratervezésével.
A budapesti Il Patio étterem megnyitásával a Rosinter Restaurants Holding üzleteinek száma ötre emelkedett a fővárosban (rosinter.hu).

Újabb Bel Frit-egységek
Két újabb egységet nyitott a Bel Frit Magyarországon. Szeptembertől már Nyíregyházán és a biatorbágyi outlet centerben is megtalálhatók a belga gyorsétteremlánc termékei. Az évszázados tradíciókkal rendelkező sütési hagyománnyal dolgozó lánc négy esztendeje van jelen a magyar piacon, és a mostani nyitásokkal hazai üzleteinek száma ötre emelkedik. A főképpen burgonyára alapuló választékban megtalálhatók a saláták, a szendvicsek, a panírozott hagymakarikák és a desszertek is. A Hungaroringen találkozhattak először a magyar vásárlók a Bel Frit mobil pavilonjával, amely a tervek szerint jelen lesz majd a jelentősebb hazai szabadtéri rendezvényeken, fesztiválokon is.
A belga tulajdonú koncepció őshazájában már 166 egységgel szerepel a gyorséttermi piacon (belfrit.com).

A Fazoli’s is jönne
Kelet-Európa felé terjeszkedne a Fazoli’s olasz gyorsétteremlánc. A két évtizede működő hálózat már 280 egységet működtet saját, illetve franchise-szerződés alapján történő üzemeltetésben. Az önmagát „Fast. Fresh. Italian.” (Gyors. Friss. Olasz.) szlogennel hirdető koncepció tipikus amerikai gyorsétkezde-rendszerben kínálja az olasz tésztakülönlegességeket. Érdekesség, hogy néhány évvel ezelőtt még a McDonald’s-étteremlánccal is közös leányvállalatot üzemeltetett a Fazoli’s, és ez az együttműködés csak a cégóriás 2004-es portfóliótisztítása során szűnt meg.
Az étel pultnál történő rendelését követően egy kis számmal ellátott korongot kap a vendég, mely az étel elkészültekor hang- és fényjelzést ad, ekkor kell visszamennünk a pulthoz a kész ételért.
Az 1988-ban az USA-ban alapított Fazoli’s jelenleg a világ 30 országában van jelen – 280 étteremmel (Dakexpo, fazolis.com).

Magyar siker
A Magyarországon (elsősorban Budapesten és a keleti régiókban) 11 egységgel üzemelő, kürtőskalácsgyártással foglalkozó Kalácsoda ősszel nyitja első üzletét a dél-angliai Pool városában. A debreceni székhelyű cég felé már több, Angliában élő, magyar származású vállalkozó jelezte szándékát további egységek nyitására (Dakexpo).

Ismét franchise-börze Budapesten
A nemzetközi üzleti eseménynaptárak szerint a november 9. és 11. között sorra kerülő, a Hungexpo területén megrendezendő III. Magyarországi Buybrand Show és Nemzetközi Franchise Expo lesz ismét a legjelentősebb ilyen jellegű rendezvény a közép- és kelet-európai régióban. A szakemberek szerint a franchise- és egyéb, márkavásárláson alapuló üzleti együttműködési technikák előtt nagy jövő áll a térségben, ezt a budapesti esemény iránti érdeklődés is igazolja. (Hungexpo)

Kapcsolódó cikkeink