Franchise híradó

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 03. 28. 08:00

Franchise híradóAz enterpreneur.com nyilvánosságra hozta a 2008-as év franchise világranglistáját, amelynek élén a Subway évek óta tartó hegemóniáját megtörve a 7-Eleven áll. Az élelmiszerlánc mögött, a közvetlen élmezőnyt viszont a vendéglátás uralja, a top 10-ben a Subway, a Donkin Donuts, a Puzza Hut, a McDonald’s és a KFC Magyarországon is jól csengő nevek. Az első tízbe egy szállodalánc és egy ingatlanokkal foglalkozó vállalkozás tudott beférkőzni. A vendéglátásban, ezen belül elsősorban a gyorséttermek piacán népszerű vállalkozási forma, a franchising népszerűségét jelzi az is, hogy az első száz rangsorolt vállalkozásból 26 a vendéglátást képviseli.

Rövidesen megnyitja tizennegyedik budapesti és nyolcadik vidéki üzletét Magyarországon a Subway. A szendvicslánc a világ 86 országában immár 28 000 egységgel működik. A világviszonylatban második helyen álló lánc a mai kor kihívásainak megfelelően nem csak a friss és különleges alapanyagok felhasználásának elkötelezettje, de nagy figyelmet fordít a szendvicsek zsír- és nátriumtartalmának csökkentésére is. Minden Subway szendvics a vendég szeme előtt helyben készül el, és a vendég saját maga választhatja ki a szószt és a fűszereket.

Tovább folytatja 2008-ban a szisztematikus hálózatépítést a Testarossa Hungaria. A három éve megkezdett munka, amely eddig 3 fővárosi és 2 vidéki kávébár megnyitását eredményezte, folytatódik az idei évben. A hálózat további két vidéki (Győr és Pécs) és egy budapesti egységgel bővül a tervek szerint. A bevásárlóközpontokra és sétálóutcákra fokuszáló Testarossa 2010-ig húszra kívánja bővíteni franchise rendszerben üzemeltetett kávébárjai számát. Az 1994-ben létrehozott cég Németország, Ausztria, Olaszország és Magyarország mellett jelen van Dubaiban, az USA-ban és már Törökország­ban is szerződést kötött master-franchise partnerével.

A magyar franchise piac 2008-as sikervárományosa lehet a Mr. Kebab gyorsétteremlánc. A tavaly két szombathelyi referenciaüzlettel induló, szlovák–osztrák–török–magyar kooperációban üzemelő hálózat magyarországi jogtulajdonosa elmondta, hogy az idén Győrben, Egerben, Szegeden, Nyíregyházán, Székesfehérváron és Budapesten kilenc új egység nyitása már csaknem biztos. A meghatározó alapanyagok, így a hús is Ausztriából érkezik, és ez a koncepció nem változik akkor sem, ha az ország másik végén üzemel is a Mr. Kebab. A török gyökerekre tekintettel sertéshúst nem dolgoznak fel, a készülő kebab Magyarországon elsősorban csirkéből és pulykából készül. A szlovákiai egységekben bárány és borjú is választható.

A korábban egy cég irányítása alatt működő Pizza Pont hálózat vezetői úgy döntöttek, hogy a megváltozó gazdasági szabályozókra tekintettel a jövőben több önálló kft irányítása alá kerülnek a meglévő üzletek. Az elsősorban nagy bevásárlóközpontokban üzemelő hálózat a továbbiakban holdingrendszerben folytatja tevékenységét, de a szétválásnak kizárólag adminisztratív okai vannak. Az öt egységgel üzemelő lánc idén egy újabb taggal bővül biztosan, a hajdúsági megyeszékhelyen, Debrecenben nyíló pláza éttermi negyedében találhatnak Pizza Pontot a vásárlók.

A legjobb tésztakoncepciók – legyen szó olaszról vagy ázsiairól – úgy tűnik, mindig örökzöldek maradnak a vendéglátásban. Erre bizonyíték a tavalyi esztendőben nálunk is piacra lépő német(!) Vapiano sikertörténete. A már Svájcban, Ausztriában és Törökországban is jelen lévő hálózat az első étterem nyitásától számított három éven belül elérte a harmincas egységszámot. De ami igazán nagy dobás: a lánc hamarosan megnyitja első egységét az Egyesült Államokban, Floridában is.

Kapcsolódó cikkeink