Franchise híradó
Kávéból is profit – otthon…Úgy tűnik, a tipikus McDonald’s vendég nem éppen cappuccino- vagy latte-ivó típus – jelentették ki amerikai szakemberek, miután nyilvánosságra került, mekkorát zuhant a lánc egységeiben értékesített forró kávéitalok mennyisége.
Amíg tavaly júniusban üzletenként átlagosan 53 kávét adtak el naponta (augusztusban 45-t), addig idén júniusban ez a szám 24-re esett vissza. Ugyanakkor a hideg kávéitalokból, frappékból 82 volt az eladott átlag (összehasonlításként: teákból ugyanennyi idő alatt 173 fogyott). Minthogy a cég és franchise-bérlői nagy pénzeket költöttek a kávékülönlegességek menübe állítására, egyelőre szóba sem jön a 75 kávé/napos kitűzött cél megváltoztatása.
Minthogy a forró kávéitalok és a frappék mellett nemsokára a smoothiek is bekerülnek a McDonald’s állandó választékába az Államok egész területén, az eddig inkább a hamburgerről és sült krumpliról ismert lánc az italok területén is valódi konkurensévé válhat a Starbucksnak és más, a gyümölcs- és tejitalokra specializálódó hálózatoknak, kávézóláncoknak, szupermarketeknek.
A cég vezetői a McCafét is igazi sikertörténetként kezelik, hiszen az eszpresszókávék bevezetése után az óriáslánc kávéüzletága 40 százalékkal magasabb forgalmat tudhat magáénak.
…és itthon
Úgy tűnik, a gazdasági válság sem fogta vissza a magyarok kávézási kedvét, nem szívesen mondunk le kedvenc feketénkről. Ezt támasztják alá a legnagyobb hazai kávézólánc adatai is: a McCafé-hálózat forgalma 2009-ben meghaladta a 890 millió forintot, amely az előző évhez képest 15 százalékos növekedést jelent, és 2010 első felének adatai idénre még nagyobb forgalmat jeleznek.
Tavaly 2,9 millióan látogatták meg a kávézólánc 34 egységének valamelyikét. Míg a kezdetekben elsősorban a fiatalabb korosztály tért be egy-egy frissítő kávéra, mostanra a kisgyermekes anyukák és az idősebb korosztály jelenléte mellett az is megszokottá vált, hogy üzletemberek választják megbeszéléseik helyszínéül a McCafét.
A hazai McCafékban még mindig elsősorban a klasszikus kávéitalok fogynak a legjobban. Az eladási adatok alapján a tavalyi évben leginkább a cappuccinót, az eszpresszót és a caffe latte-t, azaz tejeskávét kerestük, a különféle kávéitalokból több mint 1 300 000 db fogyott a hálózatnál. Süteményből 2009-ben több mint 841 000 szeletet adtak el: a magyar vendégek körében a karamellás és málnás sajttorta, valamint a triplacsokis keksz a legnépszerűbb.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >