Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével kívánja ellensúlyozni gyenge első féléves eredményeit a Carrefour Olaszországban. A kereskedő forgalma az első hat hónapban 3,5%-kal 2,06 milliárd euróra esett vissza, és a harmadik negyedév sem ígérkezik erősnek.
Az olasz piacon zajló átszervezés során a francia kiskereskedelmi lánc négyre csökkenti azon hipermarketeinek számát, amelyeket közvetlenül maga üzemeltet. Ezzel egyidejűleg évente legalább 50 új franchise-bolt nyitását tervezi. A kereskedő célja, hogy négy éven belül teljes mrtékben a franchise-modellre álljon át.
Ezen túlmenően a vállalat az e-kereskedelmi eladások és az olasz termékek exportjának növekedésére számít, amelyek már 2022-ben is 1,15 milliárd eurót értek el, 40%-os növekedést mutatva 2021-hez képest.
A Carrefour számára a legnagyobb kihívást a 2018-ban indult Act for Food program jelenti, amely a helyi, főként olasz (80%-ban), versenyképes árú biotermékekre helyezi a hangsúlyt. A program célja, hogy a szegmensben vezető szerepet biztosítson a kereskedőnek.
Mint azt Christophe Rabatel, a Carrefour Italia vezérigazgatója elmondta, a forgalom visszaesése a 2026-ra tervezett stratégiai beruházások megvalósításának lassítását eredményezte. A szakember hozzátette, hogy míg a prémium Terre d’Italia üzletformátum nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, addig a kisebb Carrefour Contact üzletek sikeresnek bizonyultak, mely banner alatt újabb üzletek nyílhatnak a tervek szerint Rómában és Torinóban.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >