Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével kívánja ellensúlyozni gyenge első féléves eredményeit a Carrefour Olaszországban. A kereskedő forgalma az első hat hónapban 3,5%-kal 2,06 milliárd euróra esett vissza, és a harmadik negyedév sem ígérkezik erősnek.
Az olasz piacon zajló átszervezés során a francia kiskereskedelmi lánc négyre csökkenti azon hipermarketeinek számát, amelyeket közvetlenül maga üzemeltet. Ezzel egyidejűleg évente legalább 50 új franchise-bolt nyitását tervezi. A kereskedő célja, hogy négy éven belül teljes mrtékben a franchise-modellre álljon át.
Ezen túlmenően a vállalat az e-kereskedelmi eladások és az olasz termékek exportjának növekedésére számít, amelyek már 2022-ben is 1,15 milliárd eurót értek el, 40%-os növekedést mutatva 2021-hez képest.
A Carrefour számára a legnagyobb kihívást a 2018-ban indult Act for Food program jelenti, amely a helyi, főként olasz (80%-ban), versenyképes árú biotermékekre helyezi a hangsúlyt. A program célja, hogy a szegmensben vezető szerepet biztosítson a kereskedőnek.
Mint azt Christophe Rabatel, a Carrefour Italia vezérigazgatója elmondta, a forgalom visszaesése a 2026-ra tervezett stratégiai beruházások megvalósításának lassítását eredményezte. A szakember hozzátette, hogy míg a prémium Terre d’Italia üzletformátum nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, addig a kisebb Carrefour Contact üzletek sikeresnek bizonyultak, mely banner alatt újabb üzletek nyílhatnak a tervek szerint Rómában és Torinóban.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Új szabály a népszerű fürdőhelyen, ami sokakat meglep
Gallipoli polgármestere betiltotta, hogy a dél-olaszországi városban tartózkodó turisták fürdőruhában…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >