Főzésre, tárolásra, szállításra
Az otthoni tevékenységek reneszánszával párhuzamosan a főzéshez kapcsolódó termékek iránti érdeklődés is növekszik. A sütéshez, főzéshez, grillezéshez, korszerű élelmiszer-tároláshoz kapcsolódó háztartási termékek követik a trendet, forgalmuk nő, választékuk bővül.Közel 10 milliárd forintos a szemeteszsákokat, háztartási fóliákat, uzsonnás és sütőzacskókat, sütőpapírokat felölelő kategória, amely 2008-ról 2009-re 4 százalékos növekedést produkált Magyarországon (Forrás MEMRB, 2009.). A legnagyobb szegmens a 45 százalékot jelentő szemeteszsák, utána következik a 30 százalékot kitevő alufólia-szegmens.
Fókuszban az ár-érték arány javítása
– Ebben a kategóriában is nagyon árérzékenyek a fogyasztók. A kereslet szinte minden alkategóriában a saját márkák felé tolódik – mondja Radosiczky Anikó, a Trade 90 member of Sarantis Group Kft. marketingmenedzsere. A tendenciát a gazdasági válság, a csökkenő vásárlóerő még inkább elősegíti, így a gyártóknak és forgalmazóknak olyan kommunikációval, promócióval és innovációval kell megjelenniük, amelyek biztosan meggyőzik a fogyasztót és elcsábítják a sokkal olcsóbb árucikkektől.
A kategóriára nem jellemző a márkahűség. A fogyasztók inkább az akciók és az árak alapján döntenek, így előtérbe kerülnek az összecsomagolások, az egyre nagyobb kedvezménnyel kínált termékek. A fogyasztók már nem készleteznek be, vagyis promócióban sem vesznek a szükségletüknél sokkal többet. Az otthoni főzés, partiszervezés, vendéglátás sikké válása azonban hozzájárul a piac fejlődéséhez.
Minden kategóriát lefedve
– Nemcsak másodikak szeretnénk lenni a piacon, hanem egy jól ismert, megbízható társ a háztartásban, amellyel a kevésbé kedvelt házimunkák is pozitív színezetet kapnak – emeli ki Radosiczky Anikó.
A Trade ´90 Kft. három háztartási márkával van jelen a piacon. A FOX termékcsalád limitált választékkal, szinte a saját márkákkal azonos áron kerül forgalomba. A közepes árkategóriát, a széles választékot a HEWA termékcsalád biztosítja, míg a prémium kategóriát a FINO termékcsalád képviseli. A fejlesztések is először ez utóbbi, prémium márkán jelennek meg.
A főzésre, tárolásra és szállításra is alkalmas FINO alufóliák átlagosan 22 százalékkal vastagabbak, mint más versenytárstermékek. Segítségükkel egészségesebb, zsír- és olajmentes főzésre nyílik lehetőség, de a párolás és melegen tartás is praktikusan megoldható. Az elkészült vagy megmaradt étel lefedését vagy csomagolását pedig a FINO Frissentartó fólia garantálhatja, amely magas minőségének és tapadásának köszönhetően megőrzi az ételek frissességét és védi azokat a szennyeződésektől. A csomagolás vágóéllel van ellátva, így felesleg vagy zsugorodás keletkezése nélkül adagolható. Az uzsonnástasakokat kétféle méretben kínálják, így az étel higiénikusan tárolható hűtőben vagy fagyasztóban, illetve bárhová elvihető, legyen szó iskoláról, munkahelyről, kirándulásról.
Újdonság a mindennapos használatra kifejlesztett FINO Papír Uzsonnás-tasak, amely a környezettudatos vásárlók igényeinek is megfelel. A FINO Sütő termékek sütésre és grillezésre egyaránt alkalmasak, használatuk megakadályozza, hogy az étel leégjen vagy letapadjon, így a mosogatást is nagyban megkönnyítik. Süteményekhez a FINO sütőpapírt ajánlják, sütőzacskóikban pedig könnyen, gyorsan és egészségesen készülhetnek az ételek, ráadásul megőrzik azok vitamin- és tápanyagtartalmát.
Télen-nyáron tálalva
A kommunikációban a fő hangsúlyt a FINO márka népszerűsítésére helyezik. Év eleje óta együttműködnek a Stahl konyhája produkcióval, így a háziasszonyok szinte minden nap találkozhatnak a termékeikkel a tévében. Ha pedig a Stahl magazint megveszik az újságosoknál, akkor rendszeresen egy-egy FINO-meglepetést találnak benne, illetve a márkához kötődő játékra is lehetőségük nyílik.
Az eladóhelyeken másodlagos kihelyezésekkel, displayekkel, fogyasztói füzetekkel segítik a háziasszonyokat a tájékozódásban, a gyors és hatékony választásban.
A hipermarketek polcain már megtalálható a speciálisan a grillszezonra megjelent KOTÁNYI–HEWA promóció, amelynek keretében, ha valaki HEWA grilltálcát vásárol, KOTÁNYI grillfűszert kap ajándékba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >