Főszerepben a márkás nyulak és tojások
A minőség megállíthatatlanul tör utat a szezonális édességek között. A valódi tejcsokoládéból készült márkázott figuráknak most húsvétkor sincs okuk a túlzott aggodalomra, bár a takarékosabb fogyasztói szemlélet lelassíthatja a piac minőségi átalakulását. A kategória két meghatározó gyártója idén is számos újdonsággal jelenik meg a szezonra.Tavaly újabb látványos sikereket ért el a valódi tejcsokoládé a húsvéti édességek piacán: négy forintból hármat erre adtak ki a vásárlók.
– Évek óta próbáljuk tudatosítani a vásárlókban, hogy jobban nézzék meg, mit vásárolnak. Ennek eredményeképpen növekszik a márkázott termékek aránya a szezonális édességek között – állapítja meg Harsányi Kamilla, Senior Brand Manager a Nestlé Hungária részéről. – A fogyasztó bízhat a termék minőségében, és nem várja az ünnepek után csalódás. Ez legszembetűnőbben a valódi csokoládéból készült termékek fokozatos térnyerésében mutatkozik meg. A fogyasztó biztos lehet abban, hogy amit megvásárol, az valóban ízleni fog a családnak.
Maguk a cégek is ráerősítenek erre a tendenciára, hiszen – legalábbis az erős márkákkal versenyző, meghatározó gyártók – csak igazi csokoládét használnak alapanyagnak. Ilyen például a Bonbonetti is, amelynek kereskedelmi igazgatója, Seregi György bízik a kedvező trend folytatódásában.
– Bár ezt azért várhatóan lelassítja a mostani vásárlóerő-gyengülés – jegyzi meg. – Viszont idén talán az olcsóbb, tejcsokoládés importáruk sem jelentenek akkora konkurenciát a hazai gyártóknak, mint a korábbi években, tekintettel a jelenlegi forint-euró átváltási arányokra.
Kisebb értékű ajándékok többeknek
Bár a karácsonyi szezonban a pesszimistább fogyasztói hangulat ellenére tovább növekedett a csokoládéból készült figurák részaránya a bevonómasszából készült termékekkel szemben, ez önmagában nem garantálja, hogy a nyulak és tojások lemásolják a mikulásokat. Figyelembe kell venni ugyanis a húsvéti szezon különbözőségét. Ennek lényegét Harsányi Kamilla így világítja meg:
Húsvétkor több szempont is motiválhatja a vásárlót. Mikulásra, karácsonyra leginkább a közeli családtagok, barátok lepik meg egymást ajándékkal, ezért fontos az ajándékozottnak örömet szerezni egy finom termékkel. Húsvétkor azonban a közeli családtagok és barátok mellett megajándékozzuk a vendégségbe, locsolkodni érkező távolabbi ismerősöket, a gyermekeket is az utcából vagy a környékről. Azt, hogy a locsolóknak kínált húsvéti kosárba milyen termékek kerülnek, leginkább a vendéglátó pénztárcája határozza meg. Itt leglényegesebb szempont, hogy dekoratív, szép kivitelű legyen.
Lényeges eltérés még a karácsony és a húsvét között, hogy tavasszal az ajándékcsomagok jelentősége sokkal kisebb, mint decemberben, sőt részarányuk is csökken. Ennek legfőképpen az a magyarázata, hogy a húsvét a karácsonyhoz képest inkább a több, apróbb és személytelenebb ajándék szezonja. De azt nem mondhatjuk, teszi hozzá Harsányi Kamilla, hogy nem érdemes beruházni ezekbe.
– Az elmúlt évek azt mutatták, hogy az ajándékcsomagok egy adott forgalmi szint fölé nem tudnak menni, mert a vásárlók túl nagy összeget nem kívánnak kiadni. Az ajándékot pedig a gyártók nem tudják ingyen adni, hiszen akkor veszteséget termelne számukra ez a termék – jelzi Seregi György.
Bővülő paletta a Nestlénél
A Nestlé, mint az üreges figurák piacvezetője, nagy gondot fordít arra, hogy minden évben a fogyasztói trendekre építve alakítsa ki aktuális termékválasztékát.
– A fogyasztók egészségtudatosság ának növekedésével előtérbe kerül az édességadagok kontrollálása (az adagolhatóság). Ennek jegyében fejlesztettük ki a népszerű SMARTIES és KitKat termékeink kisebb változatait: a 48 grammos SMARTIES nyuszit, a 17,5 grammos SMARTIES tojást, a 20 grammos KitKat nyuszit és a 15 grammos KitKat tojást. Újdonságunk továbbá a málnadarabokkal dúsított NESTLÉ tejcsokoládé tojás, valamint a kedves BOCI figura, amelyet nemcsak húsvétra, de az egész tavaszi szezonra kínálunk – sorolja fel a legfrissebb innovációkat Harsányi Kamilla.
A Nestlé a teljes szezonális portfólióját jól ismert márkák alatt értékesíti. A NESTLÉ és BOCI valódi tej-, fehér- és étcsokoládéból készült töltött és dúsított figuráit az egész család számára kínálja. Főleg a fiataloknak szólnak a finom tejcsokoládéba kevert ropogós gabonapehellyel dúsított KitKat termékek. SMARTIES és NESQUIK márkájú üreges termékeit, valamint húsvéti zsákjait pedig – amelyekben a különleges csokifigura mellett mindig valami vidám játék is található – természetesen mindenekelőtt a gyerekeknek szánja.
Él a kiszélesedett lehetőségeivel a Bonbonetti
A Bonbonetti ebben az évben jelentősen bővíti húsvéti portfólióját. Egy új gyártó állítja elő ugyanis bérmunkában a cég szezon termékeit, amellyl jelentősen szélesednek a lehetőségeik.
– Több olyan termékkel is megjelenünk idén, amivel eddig legfeljebb a konkurencia rendelkezett, de mi sajnos nem – újságolja Seregi György. – Az újdonságok között vannak tasakos tojás és üreges figurás termékek. Sőt, piacra dobunk egy franciadrazséval töltött tibi húsvéti nyulat is.
A Bonbonetti továbbra is a tibi márkanév alatt forgalmazza a húsvéti szezon termékeit. Ezenkívül folytatják a Disney-vel most már több éve tartó sikeres együttműködésüket, így most húsvétkor is lesznek ilyen márkanév alatt futó termékeik. Csatornaspecifikus aktivitást nem terveznek, csupán a kapható választék szélességében lesznek eltérések az egyes kereskedelmi láncok között.
Nyulak szigete raklapoktól a kartonokig
Miután a szezonális termékek forgalmának zömét a hipermarketek adják, ezért a bolti kihelyezés kialakítása, támogatása döntő momentum a vásárlókért folytatott versenyben.
A Nestlé a siker érdekében széles márkakínálatát felvonultató húsvéti termékskálájának gyűjtőkartonjait grafikailag egységesítette, a látványosabb bolti megjelenés és a könnyebb kezelhetőség érdekében. A szezon idején pedig polcszervizes kollégákat alkalmaznak a termékeik folyamatos kihelyezésére, a szezonális szigetek újratöltésére.
– Természetesen nem feledkezhetünk el a forgalom 40 százalékát adó kisebb boltokról sem – teszi hozzá Harsányi Kamilla. – Széles termékkínálatunkban megtalálhatók a kínálókartonok is, amelyek éppúgy megférhetnek egy szupermarket polcán, mint egy 50 négyzetméteres bolt pultján, a kassza mellett.
– Az eladásokat a múlt évben már jól bevált display kartonos megjelenítéssel, negyed raklapokkal és tibi egész raklapos kihelyezésekkel támogatjuk, mindenhol az adott kereskedelmi egységek lehetőségeihez igazodva – beszél a Bonbonetti várható eladáshelyi aktivitásairól Seregi György. – A polcszervizes kollégák is megnövelt óraszámban segítik a szezon alatt az üzletekben történő megfelelő kihelyezést. A tavaszi szezonban jól eladható desszertjeinket (Cherry Queen, Bonbonetti Momenst, Bonbonetti ostyák, Bonbonita) pedig intenzív sajtómegjelenéssel is támogatjuk a display-kihelyezés mellett.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >