Forró téma a horvát médiában a magyar vásárlásturizmus
Az alapvető élelmiszerek áfacsökkentése óta a bevásárlás mintegy 40 százalékkal olcsóbb lett Horvátországban, mint nálunk, így sokan járnak a déli szomszédokhoz egy kis shoppingra. A jelenség olyannyira feltűnő lett Horvátországban, hogy egy külön hírblokkot szentelt neki több média is, köztük a magyar kormánnyal szemben már többször ellenséges horvát Index nevű napilap is.

A horvát média kormánykritikus
A lap arra is kereste a választ, hogy mi az oka a megnövekedett forgalomnak, amelynek egyik fő okaként nevezték meg, hogy az EU-ban a legnagyobb áremelkedést Magyarország produkálta. 2022 decemberében az infláció elérte a 25 százalékot, ami jóval magasabb, mint a balti államokban, amelyek gazdaságilag és külkereskedelmileg is szorosan kötődnek Oroszországhoz – írta a horvát Index. Lettország, Észtország és Litvánia így Magyarországnál jóval alacsonyabb inflációval zárta az évet (Lettország 20,7 százalék, Litvánia 20 százalék, Észtország 17,5 százalék).
A lap szerint Orbán Viktor magyar miniszterelnök az EU-t és az Oroszországot sújtó szankciókat próbálja hibáztatni a drágulásért, azonban szerintük „ez egyszerűen nem lehet igaz, mert Magyarországon az ukrajnai háború előtt is magasabb volt az infláció, mint az EU többi részén”.
A horvát lap összegzésképpen azt is kiemeli, hogy Magyarország az élelmiszerárak növekedéséért nem hibáztathat senkit, ugyanis a legtöbb élelmiszertermék előállításában önellátó. Nem hibáztathat senkit az olaj- és gázárak emelkedéséért, mert kivételt kapott az oroszországi gázimportra vonatkozó uniós szankció alól – tette hozzá a cikk írója a hazai Index szerint
Kapcsolódó cikkeink
A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >Áremelkedés veszélyezteti Horvátország turisztikai versenyképességét
Az elmúlt három évben 50 százalékkal emelkedtek a horvátországi turisztikai…
Tovább olvasom >Horvát tengerpart, magyar szívvel: ismét Vir a nyár favoritja
A 2025-ös nyári szezonban is Horvátország számít a legkedveltebb külföldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >