Forró téma a horvát médiában a magyar vásárlásturizmus
Az alapvető élelmiszerek áfacsökkentése óta a bevásárlás mintegy 40 százalékkal olcsóbb lett Horvátországban, mint nálunk, így sokan járnak a déli szomszédokhoz egy kis shoppingra. A jelenség olyannyira feltűnő lett Horvátországban, hogy egy külön hírblokkot szentelt neki több média is, köztük a magyar kormánnyal szemben már többször ellenséges horvát Index nevű napilap is.

A horvát média kormánykritikus
A lap arra is kereste a választ, hogy mi az oka a megnövekedett forgalomnak, amelynek egyik fő okaként nevezték meg, hogy az EU-ban a legnagyobb áremelkedést Magyarország produkálta. 2022 decemberében az infláció elérte a 25 százalékot, ami jóval magasabb, mint a balti államokban, amelyek gazdaságilag és külkereskedelmileg is szorosan kötődnek Oroszországhoz – írta a horvát Index. Lettország, Észtország és Litvánia így Magyarországnál jóval alacsonyabb inflációval zárta az évet (Lettország 20,7 százalék, Litvánia 20 százalék, Észtország 17,5 százalék).
A lap szerint Orbán Viktor magyar miniszterelnök az EU-t és az Oroszországot sújtó szankciókat próbálja hibáztatni a drágulásért, azonban szerintük „ez egyszerűen nem lehet igaz, mert Magyarországon az ukrajnai háború előtt is magasabb volt az infláció, mint az EU többi részén”.
A horvát lap összegzésképpen azt is kiemeli, hogy Magyarország az élelmiszerárak növekedéséért nem hibáztathat senkit, ugyanis a legtöbb élelmiszertermék előállításában önellátó. Nem hibáztathat senkit az olaj- és gázárak emelkedéséért, mert kivételt kapott az oroszországi gázimportra vonatkozó uniós szankció alól – tette hozzá a cikk írója a hazai Index szerint
Kapcsolódó cikkeink
Rekordnyarat vár Horvátország
Soha nem látott légi forgalmat ígér a 2025-ös nyári szezon…
Tovább olvasom >Tovább növekszik az Action: Horvátország és Szlovénia is a célpontok között
A holland non-food diszkontlánc, az Action tavaly 29%-kal növelte működési…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot épít a Studenac és a VGP Horvátországban
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc a VGP páneurópai logisztikai fejlesztővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >