Forró ponton a rágók
A pénztárakat körülölelő terület a legmegfelelőbb hely a rágógumik számára. Ez az egészséges édesség gyorsan forgó, könnyen szállítható és készletezhető, ráadásul lojalitást építő termékcsoport is, ezért fontos, hogy a legkeresettebb fajták folyamatosan rendelkezésre álljanak.A kasszazóna az a hely, amelyen minden vevő áthalad az áruházban. Szinte mindig várakozni kell a fizetés előtt, átlagosan 2-3 percet. A vásárlók ezt a sorbaállási időt stresszként élik meg. Érdemes biztosítani számukra, hogy a vásárlás utolsó perceihez pozitív impulzusok kötődjenek, ezáltal kellemes érzésekkel, bolthoz és márkához egyaránt lojálisan, elégedetten távozzanak az áruházból, és sűrűn visszajárjanak. Erre az egyetlen eszköz egy rendezett, letisztult kasszazóna. A Wrigley teljesen újszerű szemlélettel a kasszazónát nem termékkategóriák összességeként, hanem – mint a bolt különleges „forró pontja” – egy teljesen külön kategóriaként kezeli. Ennek szellemében, a kereskedővel együttműködve, a választékot, árazást, polcképet elemezve olyan széles körű javaslatot dolgoznak ki, amelynek eredményeként egy adott helyből a maximális forgalmat és profitot tudja realizálni a partner.
A Wrigley szerte a világon, és így Magyarországon is nemcsak a kiváló termékeket és erős márkákat szolgáltatja partnereinek, hanem az elhelyezésükhöz szükséges kihelyezési megoldásokat (állványokat, planogramokat) is. Mivel a Wrigley teljes termékportfóliója impulz termék, ezért a cégnek ugyanolyan fontos a kasszazóna, mint a kereskedelemnek, hiszen a rágógumi-kategória értékesítése gyakorlatilag a pénztáraknál történik. Ezt támasztotta alá a Gfk Hungária 2009 őszén végzett instore-kutatása is, melyből kiderült, hogy a vásárlók 98 százaléka a kasszazónában keresi a rágógumit. Impulz termék lévén a láthatósága és kihelyezése kiemelten fontos, mert „emlékezteti” a vásárlót arra, hogy vennie kell, mert rágógumija éppen elfogyott, vagy hamarosan el fog fogyni. A vásárlást nem előzi meg hosszas döntési procedúra, vagy hosszas válogatás, hiszen a rágógumi-vásárlókra igen nagyfokú márkahűség jellemző. Így elég neki a márkanév – mely önmagában is minőséget jelent a számára –, valamint a csomagolás színe, amellyel beazonosítja a kedvenc ízt. A vásárlók többnyire egyszerre 1 csomaggal vásárolnak, mivel a rágógumi igen széles disztribúcióval rendelkezik, így ha elfogy, bárhol beszerezheti a következő csomagot. Ugyanezen okból kifolyólag, ha nem találják az állványon kedvencüket, az esetek többségében nem helyettesítik a vásárlást másikkal, hanem megveszik máshol. Nagyon fontos tehát, hogy a kereskedők minimalizálják a készlet nélküli állapotokat, hiszen ez komoly értékesítéskiesést és akár kategóriacsökkenést is okozhat a vásárlás elhalasztása miatt. A veszteséget megelőzendő, elsősorban a kézenfekvő gyakoribb árutöltés és a legjobban forgó termékek több facinggel való megjelenítése javasolt. Lényeges tehát a 8 legjobban fogyó termék folyamatos készleten tartása, ami az értékesítések stabil alapját adja.
A kasszazónát a vásárlói döntések pszichológiája alapján, az adott kereskedelmi egység és vevőkörének, pénztárhoz vezető közlekedési útvonalainak figyelembevételével kell a leghatékonyabban kialakítani. A planogram megtervezésénél érdemes figyelembe venni, hogy a vásárlók az olvasással megegyezően balról jobbra történő szemmozgással észlelik a kihelyezett termékeket.
A vásárlásösztönző áruprezentáció megvalósulását a Wrigley Hungária Kft. hazai fejlesztésű és gyártású, egyedi kínáló állványokkal biztosítja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >