Forradalmi ötletek a kozmetikai ipar műanyag felhasználására – ismét izgalmas ötletekkel zárult a Startup Plastic Surgery inkubációs program
A Startup Plastic Surgery 4 hónapos programja harmadik alkalommal került megrendezésre, melynek győzteseit március közepén, a KPMG Magyarország székházában megrendezett, záróversenyen hirdették ki az ötletek bemutatása után. A program célja, hogy a műanyag környezetre és egészségre gyakorolt káros hatásainak kezelésére forradalmi megoldásokat találjon, bármely iparágon belül. Az esemény fő támogatója a Rossmann Magyarország, így az építőipar és a szórakoztatóipar mellett ezúttal számos ötlet látott napvilágot a kozmetikai iparra vonatkozóan is.
A 4 hónap során a kiválasztott csapatok számára ingyenes üzleti coaching, iparág fókuszú szakmai támogatás és networking eseményeken való részvétel is biztosított, hogy ötleteiket a 8 iparági mentor és 6 üzleti coach segítségével alaposan kidolgozva és megvalósításra készen mutathassák be a zsűrinek a záróverseny keretében. A díjak kiosztásáról az öttagú zsűri döntött, köztük Tom Szaky, a Terracycle és Loop vezérigazgatója, Sifter Adél, a Rossmann Magyarország PR specialistája, Kálmán Anna, a KPMG senior menedzsere, Horváth Ádám, a Hiventures senior investment menedzsere, valamint Virág Annamária, fenntarthatósági szakértő.
A program történetében először kerültek versenybe nemzetközi csapatok is, a jelentkezők száma pedig ez alkalommal volt a legmagasabb. A jelentkezés kritériumai közé tartozott a minimum 2 főből álló csapat és bármilyen újító ötlet a műanyaggal vagy annak felhasználásával kapcsolatban. Az ötletek kidolgozásában nem volt megkötés – míg az előrehaladott tervek előnyt élveztek, úgy az ötletfázisban lévő pályázatokat is szívesen fogadta a zsűri.
A program résztvevői között 8 díj került kiosztásra, melyek közül a főszponzor, a Rossmann Magyarország által felajánlott közös együttműködés elindítását a Beauty Blocks és a Beautycle kapták. A Beauty Blocks egy újrahasznosított műanyagból készült, kitisztítható és újratölthető szempillaspirál létrehozásával lépett a zsűri elé, mely által drasztikusan csökkenthető a műanyag hulladék, valamint az előállítás során keletkező szén-dioxid. A Beautycle célkitűzése az volt, hogy fenntartható megoldást találjanak a lejárt kozmetikai termékek szelektív gyűjtésére és feldolgozására. Ennek megfelelően ötletük megvalósítására tervet dolgoztak ki alumínium hulladékgyűjtő egységek kihelyezésére a szépségiparban tevékenykedő üzlethelyiségekben, valamint a veszélyes hulladékok ártalmatlanítására és a megtisztított alapanyagok újraeladására.
A Hiventures által felajánlott 16 millió forintos gyorsított befektetést 3 csapat nyerte: az EvolvBin, a DirectLign és a Beauty Blocks. Az EvovlBin kifejlesztette az EvolvBin Smart PET palackgyűjtő egységet, mely darálja és tömöríti a PET palackokat, 110%-kal nagyobbra növelve ezáltal a hagyományos hulladékgyűjtők kapacitását, valamint elősegítve a városok hulladék újrahasznosítását. A DirectLign ötlete egy új gyártási technológiával, direkt 3D nyomtatással előállított láthatatlan fogszabályzó, mely által nemcsak csökken a műanyag hulladék mennyisége, de javul a felhasználói élmény is.
A Klímainnovációs Közösség által felajánlott 3 alkalmas mentorálást a repohár visszaváltó automatákat kidolgozó ONE CUP és az újrahasznosítás népszerűsítését, edukációját szorgalmazó Zero Waste Campus kapták, egy új újrahasznosítási modell kidolgozával.
Kapcsolódó cikkeink
A Rossmann belső tehetségei hódítják meg a TikTokot
A Rossmann innovatív közösségi média kezdeményezése révén bolti dolgozóikkal egy…
Tovább olvasom >Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Sminkek és illatok – Újdonságok a szépségiparban
Az utóbbi években a dekorkozmetika piacán tapasztalható dinamizmus és folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >