Formálódó szakmai szervezet a hazai kiskereskedelemben

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 07. 13:30

Hónapok óta napirenden van a kereskedelmi szakmában egy új, elsősorban a magyar tulajdonú hazai láncokat tömörítő szakmai szervezet létrehozása. A Népszabadság úgy tudja, hogy erről a két legnagyobb hazai lánc, a CBA és a Co-op mellett a hazai tulajdonú kereskedőket a tagságában tudó szervezetek, így a Co-oppal szövetséges Áfeosz, illetve a jobbára független kiskereskedőket tömörítő Kiskereskedők Országos Szövetsége (Kisosz) egyeztet.

Egyelőre inkább ötletelésről lehet beszélni, és az sem ismert, hogy pontosan kik lennének egy ilyen szervezet tagjai, mint ahogy az is kérdéses, tényleges szakmai szövetség jönne-e létre, vagy a magyar tulajdonú kereskedőket tömörítő, már meglévő szervezetek fölé „építenének” egy ernyőszervezetet, amelynek a szerepe kimerülne a közös kommunikációban és érdekképviseletben.

Szakmai berkekből úgy hírlik, hogy a kormány szívesen látna egy ilyen szervezetet: Orbán Viktor a Fidesz 2010-es választási győzelme után úgy nyilatkozott, hogy a hazai kereskedőcégeknek szükségük van a közös szövetségre. Ennek a szándéknak adhatott nagyobb nyomatékot, hogy tavaly ősszel a Co-op és a CBA közösen indult a Magyarországról kivonuló belga Louis Delhaize csoport itteni üzleteinek, a Cora hipermarketláncnak, a Profi diszkontoknak és a Match szupermarketeknek a felvásárlásáért.

A belga tulajdonos végül az Auchannak adta el a Cora hipermarketeket, ám a felvásárlásra a Co-op és a CBA által létrehozott közös cég, a C és C Partners Kft. előrehaladott tárgyalásokat folytat a Matchról és a Profiról. A hazai láncok háza táján azt hallani, hogy a C és C kizárólag csak erre az egy üzletre jött létre, és ha sikerül megállapodni, akkor a CBA és a Co-op felosztaná egymás között az Profi és Match üzleteket. (Batka Zoltán, Népszabadság Online)

Kapcsolódó cikkeink