Formabontó együttműködés: mozzarella sajtkultúrával készült sör
A sörök és sajtok eddig leginkább egymás kísérőjeként alkottak párost, most azonban a Szarvasi Mozzarella és a Fehér Nyúl szerencsés egymásra találásának köszönhetően ugyanarról az alapról indulva született meg egy könnyed, sós-savanykás sör, amelyben kiváló harmóniát alkotnak az ízek.

A Mozza Vita gose típusú, korianderrel és gyömbérrel gazdagított sör
Fakadhat-e egy tőről sör és sajt? Ahogy a Szarvasi Mozzarella és a Fehér Nyúl sörfőzde nyári kollaborációjából kiderül, a feladat nem lehetetlen, az eredmény pedig egy kellemes, könnyű sör, amelynek ízében frissességet adó gyömbér, koriandermag és némi savanyúság keveredik.
A Szarvasi Mozzarella nyári fogyasztói kampányában a friss sajtokban rejlő sokszínűséget mutatta be, hiszen a mozzarella, a ricotta és a mascarpone mindenféle típusú ételben jól használható, előételtől a desszertig vagy épp a grillrácson. Ráadásul a mozzarella és a ricotta ugyanazzal a baktériumkultúrával indul (a ricotta voltaképpen a mozzarella készítésekor kicsapódó savó újramelegítésével készül), ezért felvetődött a kérdés, mi mindenre használható még ugyanez a preparátum? Ekkor merült fel a sör készítésének ötlete, hiszen a sour (savanyú) sörök erjesztésekor is lactobacilusokkal indul a főzés folyamata.
A főzde kiválasztása sem volt nehéz, hiszen a Fehér Nyúl nem csupán sörökben erős, hanem saját barbecue csapatuknak köszönhetően az ételkészítés sem áll távol tőlük. A két cég gyorsan egymásra talált, és egy gyors egyeztetést követően a Szarvasi Mozzarella ki is választotta a célnak legmegfelelőbb, általuk is használt fior di latte kultúrát, amit egyenesen Olaszországból vittek a Soroksári úti főzdébe. Az édes sörléhez július közepén adták hozzá a baktériumkultúrát, ami körülbeül másfél nap alatt elérte a kívánt savanyúságot, ezután jöhetett a folyamat többi része, a komlóforralás és ízesítés, majd a sörélesztővel irányított erjesztés. A kész sör végül augusztus végén került 0,33-as dobozokba és söröshordókba. Így született meg a hivatalosan „gose” típusú, korianderrel és gyömbérrel gazdagított kollaborációs sör, amely többek közt grillezett mozzarellához is jól párosítható.
A tételek egy részét Mozza’ Vita néven a Szarvasi Mozzarella partnerei és beszállítói kapják, másik részét a Fehér Nyúl La Donna néven hozta forgalomba, két különálló, egyedileg tervezett címkével.
„Már régóta tudjuk, hogy a friss sajtok textúrájuknak és semleges, könnyen variálható ízüknek köszönhetően szinte végtelen variációban felhasználhatóak. Most azonban az is bebizonyosodott, hogy a készítésükhöz használt lactobacilus-kultúra a sörlében is jól érzi magát. Bár sört otthon nem lehet főzni mozzarellából, mi a magunk részéről mindenkit arra bíztatunk, bátran kísérletezzen a friss sajtokkal, hiszen sokoldalúságuk immár többszörösen bizonyítást nyert” – mondja Rohony Miklós, a Szarvasi Mozzarella marketing és exportmenedzsere.
„Nagyon jól sikerült az első kollaboráció, és reméljük, hogy máskor is készíthetünk együtt sört – teszi hozzá Csepregi András, a Fehér Nyúl egyik alapítója. – Direkt sajtokhoz használt lactobacilus oltókulturát még nem használtunk, a tejiparban elterjedt mikroorganizmusokat adagoljuk az összes savanyított sörünkbe. Így készül például legnépszerűbb tételünk, a Rafa, ami egy savanyított IPA. A mostani együttműködés eredményeként született Mozza’ Vita / La Donna hatalmas sikert aratott, a fogyasztók gyorsan megkedvelték, és mi bízunk benne, hogy készülnek még ebből a receptből további főzetek.”
Kapcsolódó cikkeink
Dinnyére sört?
Körképünkben kisüzemi főzdéket kérdeztünk a kraft sörök jelenlegi hazai piacáról…
Tovább olvasom >Alkalmazott művészet
Bár a magyar sörpiac fejlődési irányát a prémium kategóriájú sörök…
Tovább olvasom >Mozzarella-gyártásba invesztál az Arla Foods az Egyesült Királyságban
210 millió eurót (227,6 millió dollárt) ruház mozzarella-sajt gyártásába az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >